سید محمود نوابی روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه پودر کیمیای زنوک مود شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هیچگونه محدودیتی در خصوص ارایه تسهیلات سرمایه در گردش و بازسازی صنایع وجود ندارد.
وی گفت: این رقم در مقایسه با سال گذشته که 14 هزار میلیارد تومان بود 2 برابر افزایش یافت و برای تکمیل طرح های نیمه تمام، بازسازی و به روز رسانی و رونق واحدهای تولیدی پرداخت خواهد شد.
وی بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به ویژه در راهبردهای جدید خود در پی سیاست گذاری و ایجاد تسهیلاتی در حوزه کسب و کار، روان سازی، ایجاد واحدهای صنعتی و حذف گلوگاه هاست.
به گزارش ایرنا نوابی اظهار کرد: امروزه برای دریافت مجوز صنعتی، مسائل و گلوگاه های گذشته را نداریم و بیشتر امور توسط سیستم های اتوماسیون انجام می شود.
وی به اجرای طرح کاداستر در کشور اشاره کرد و یادآور شد: از سال 80 تا 92 به میزان 180 هزار کیلومتر خطی عملیات ژئوفیزیک هوایی در کشور انجام شد در صورتیکه از سال 92 تا 95 ، این رقم 300 هزار کیلومتر است که یک سوم آن در خراسان جنوبی بوده است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکنندگان افزود: اکتشاف، شناسایی نقاط امید، معادن قابل استخراج توسط بخش دولتی انجام و در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.
نوابی ادامه داد: اگر قرار باشد تسهیلاتی در حوزه بانکی و پولی کشور پرداخت شود اولویت با بخش های صنعتی است، اینکه شهرک صنعتی در حاشیه باشد یا داخل شهرها مهم نیست.
وی گفت: هیچ اصراری نداریم جاهایی که بخش خصوصی می تواند کار کند دولت آن را بر عهده بگیرد، از آنجایی که سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در مناطق غیر برخوردار راغب نیست لذا نباید از کلمه محروم برای جذب سرمایه گذار استفاده کرد چون همین کلمه سرمایه گذار را دلسرد می کند.
وی بیان کرد: در خراسان جنوبی باید برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کرد، دارایی، تامین جتماعی، محیط زیست و سایر دستگاه های اجرایی باید در خدمت سرمایه گذار باشند تا فرهنگ پذیرش سرمایه گذار در اینگونه استان ها نهادینه شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشاردهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.