به گزارش ایرنا، « محمدرضا جیریایی» روز پنجشنبه در حاشیه نشست با نماینده خمین درمجلس شورای اسلامی درگفت وگو با ایرنا افزود: یکهزار و280 اتباع بیمه شده در ساوه و 600 نفر در اراک ساکن هستند.
وی ادامه داد: بیش از 564 هزار نفر معادل 40 درصد از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش خدمات بیمه ای بیمه سلامت هستند و بقیه زیر پوشش سایر صندوق های بیمه گر قرار دارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی اظهار داشت : 312 هزار نفر از بیمه شدگان سلامت تحت پوشش صندوق روستاییان و عشایر و 125 هزار نفر نیز از صندوق بیمه همگانی سلامت به صورت رایگان خدمات دریافت می کنند.
وی ادامه داد: 2 هزار نفر این افراد نیز تحت پوشش صندوق بیمه سایر اقشار و 87 هزار نفر تحت پوشش صندوق کارکنان دولت قرار دارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: 85 درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان به صورت رایگان خدمات مورد نیاز خود را از این سازمان دریافت می کنند.
جیریایی خاطرنشان کرد: بیشترین بیمه شدگان سلامت در استان در شهرهای اراک، ساوه و خمین ساکن هستند.
وی عنوان کرد: 728 موسسه درمانی و بهداشتی بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد با این اداره کل وظیفه خدمت رسانی به بیمه شدگان این سازمان را برعهده دارند.
جیریایی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون 800میلیارد ریال از سوی این سازمان بیمه گر در استان به موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی تصریح کرد: پرداخت های این سازمان در سال جاری به روز بوده و پرداختی های موسسات دولتی ودانشگاهی تا پایان مهر ومخصوصی تا پایان مرداد تسویه شده است.
جیریایی افزود: مراجعه بیمه شدگان به موسسات طرف قرارداد هر ماه 250 هزار سند خدمات سرپایی، بستری وخصوصی تولید که پس از پایش، ارزیابی ورسیدگی این اسناد ماهیانه 150میلیارد ریال به موسسات پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه بیمه سلامت استان مرکزی در سال 96یک هزار و80 میلیارد ریال بدهی به موسسات طرف قرار داد دارد اظهار داشت: امید می رود که با تصویب 500 میلیون یورو برای این سازمان در مجلس شورای اسلامی و با در اختیار گرفتن منابع مالی این بدهی پرداخت شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: بیشترین بدهی این سازمان در استان با 780 میلیارد ریال به بخش دولتی است.
جیریایی تصریح کرد: این سازمان با کمترین چالش در استان روبه رو است وبیمه شدگان رضایتمندی بالایی از خدمات دارند.
نماینده خمین درخانه ملت نیز در نشست با مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: سلامت از بخش های مهم است که باید سیاست های این حوزه پایدار ، اصولی و فراگیر باشد.
«محمد ابراهیم رضایی» افزود: سود خدمات بیمه برای برای تمام مردم است وشاخصه های بیمه برای مجلس شورای اسلامی اهمیت زیادی دارد.
وی اظهار داشت: برنامه تحول نظام سلامت از طرح های موفق در کشور است که خدمات درمانی و بیمه ای بسیاری برای مردم داشته است.
خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای 105 هزار جمعیت است.
9930/7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.