به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه چهارشنبه در جشنواره تجلیل از خیران سلامت در مجتمع کوه نور اراک افزود: از 380 هزار میلیارد تومان بودجه سال 97، تنها 20 درصد به امور عمرانی اختصاص دارد.
وی اظهارداشت: هزینه جاری دولت در تمامی بخش ها بسیار سنگین است و استفاده از ظرفیت خیران باید در دستور کار قرار گیرد.
وی بیان داشت: بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در غرب کشور آماده ارائه خدمات است و ضرورت ایجاد کرد تا توسعه این مرکز با قوت بیشتر انجام شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: این مرکز درمانی می تواند به کانونی برای تحقیقات، پیشگیری از بیماری ها به ویژه سرطان تبدیل شود.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: خدمات خیران به عنوان فعالیت ارزشمند و ماندگار باقی خواهد ماند و ذخیره آخرتی برای نیک اندیشان است.
استاندار مرکزی نیز گفت: توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با مشارکت ارزشمند خیران، افتخار بزرگی برای این استان است.
سیدعلی آقازاده افزود: از وزیر بهداشت قول مساعد گرفته شده است تا با حساب ویژه، از کمک خیران برای توسعه مجدد این مرکز درمانی استفاده شود.
وی اظهار داشت: به زودی توسعه مجدد بیمارستان آیت الله خوانساری اراک آغاز خواهد شد و از ظرفیت و مشارکت خیران برای ادامه طرح توسعه استفاده خواهد شد.
استاندار مرکزی گفت: خیران در حوزه سلامت برای نجات جان همنوعان می کوشند و این مقوله اوج انسانیت را نشان می دهد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تقویت حوزه مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سمن ها در بخش سلامت ضروری است.
علی اکبر کریمی افزود: افزایش 25 هزار تخت بیمارستانی، اجرای طرح سلامت و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی از افتخارات دولت آقای روحانی است.
وی بیان داشت: استان مرکزی به لحاظ ظرفیت درمانی از میانگین کشوری پایین تر است و باید برای تقویت وضعیت درمانی این استان اقدام شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود پزشک متخصص از جمله نیازهای درمانی استان مرکزی است و علت مهاجرت پزشکان متخصص به پایتخت نیازمند آسیب شناسی است.
کریمی افزود: این استان ازآلودگی زیست محیطی و بیمارهای مرتبط با آن رنج می برد، بنابراین ایجاد مرکز مطالعات جامع بیمارهای آلودگی زیست محیطی لازم است.
وی اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان استان معین پایتخت انتخاب شده بنابراین ضروری است امکانات درمانی در این استان برای مواقع ضروری تامین شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی در این استان علاوه بر تامین نیاز استان، برای پایتخت در مواقع ضروری، کاربرد ویژه ای دارد.
کریمی افزود: اورژانس هوایی از دیگر مطالبات مردم استان مرکزی است تا در صورت بروز حوادث از ظرفیت امداد هوایی بهره برداری شود.
در این آیین از خیران منتخب حوزه سلامت با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت با 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یک هزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.