محمد حنیف روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 48 هزار و 900 نفر زیر چتر حمایتی بیمه کشاورزان در استان مرکزی قرار دارند که یک پنجم این افراد در چهار سال اخیر ازر مزایای بیمه ای و حمایتی بهره مند شده اند.
وی ادامه داد: 86 نمایندگی در استان مرکزی وظیفه خدمت رسانی به بیمه شدگان بیمه کشاورزان استان مرکزی را برعهده دارند که از این تعداد 10 نمایندگی برای ارایه خدمات مطلوب تر در چهار سال اخیر در این استان فعال شده اند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی گفت: حق بیمه سه هزار و 470 نفر از بیمه شدگان بیمه کشاورزی این استان توسط سازمان های حمایتی شامل کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می شود که یک چهارم این افراد در دولت یازدهم تحت پوشش بیمه کشاورزی این استان قرار گرفته اند.
حنیف،شرایط بیمه کشاورزی برای بازنشستگی را 15 سال سابقه پرداخت بیمه با 65 سال سن عنوان کرد و گفت: برای بهره مندی کشاورزان و روستائیان سالمند از خدمات بازنشستگی بیمه کشاورزی پپیشنهاد بازنشستگی افراد بالای 70 سال با 10 سال سابقه پرداخت بیمه به مجلس شورای اسلامی داده شده است که پس از تصویب شورای نگهبان اجرایی می شود.
وی ادامه داد: سال های گذشته خدمات بیمه کشاورزی توسط دهیاری های انجام می شد که برای کیفیت در کار و برون سپاری خدمات موسسه های دولتی این مهم به بخش خصوصی سپرده شده است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی، جامعه هدف بیمه کشاورزی این استان را 122 هزار نفر دانست و گفت: 42 درصد این افراد تحت پوشش بیمه کشاورزی استان قرار دارند.
حنیف، آشنا نبودن کشاورزان با مزایای بیمه کشاورزان را از عوامل استقبال کمتر کشاورزان از این بیمه دانست و گفت: با توجه به اینکه بالاترین سن بیمه ای افرادی که تحت پوشش بیمه کشاورزان قرار گرفته دارند حدود 13 سال است و قانون بازنشستگی بیمه کشاورزی حدود 15 سال است 2 سال آینده بازنشستگی این افراد تبلیغ مناسبی برای حضور و استقبال هرچه بیشتر کشاورزان از این بیمه است.
وی، ارایه خدمات بیمه ای را به سه روش بازنشستگی، پرداخت از کار افتادگی و بازماندگان عنوان کرد و گفت: کشاورزان با داشتن 15 سال سابقه پرداخت بیمه و 65 سال سن می توانند از خدمات مستمری بازنشستگی بیمه کشاورزی بهره مند شوند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی افزود: افراد تحت پوشش بیمه کشاورزی با پرداخت یک سال حق بیمه در صورتی که به بیماری سخت درمان مبتلا شوند با تایید کمیسیون پزشکی می تواند از مستمری از کار افتادگی بهره مند شود.
حنیف گفت: در صورت فوت بیمه شده اصلی بیمه کشاورزی بازماندگان و افراد تحت تکفل آن می توانند از مستمری فوت والدین بهره مند شوند.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استانهای قم و اصفهان محدود است.
بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت دارد.
اجرای طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی از سال 84 تا کنون در کشور و در استان مرکزی آغاز شده است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.