به گزارش ایرنا، «حجت اله درودگر» روز دوشنبه در همایش صنعت بیمه در استان مرکزی افزود: پرداخت نشدن به موقع خسارت به مردم توسط برخی شرکت های بیمه گر از مشکلاتی است که به نارضایتی ها دامن می زند.
وی ادامه داد: شرکت های بیمه گر بر اساس قانون 20 روز فرصت دارند نسبت به پرداخت خسارت افراد تحت پوشش اقدام کنند در غیر این صورت خسارت دیدگان می توانند روزانه پنج دهم در هزار به عنوان خسارت از این شرکت ها مطالبه گری کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی ادامه داد: نبود نمایندگی شرکت های بیمه گر در برخی شهرستان های استان مرکزی از دیگر معضلات است که مردم این مناطق را با دشواری هایی مواجه می کند و این افراد به دلیل اینکه مجبور هستند برای انجام فعالیت های بیمه ای به مرکز استان سفر کنند، ناراضی هستند.
درودگر گفت: شرکت های بیمه باید برای افزایش رضایتمندی و پوشش نفوذ بیمه در جامعه خسارت افراد را به صورت مستقیم به آنان پرداخت کرده و نتیجه را به دادگستری اعلام کنند.
وی، رعایت نشدن سقف پرداخت تعهد توسط برخی شرکت های بیمه را از دیگر مشکلات این صنعت عنوان کرد و افزود: در صورتی که شرکت بیمه ای مبلغی کمتر از خسارت به افراد پرداخت کند و رضایتش جلب نشود، خسارت دیده می تواند بقیه وجه را مطالبه کرده و شرکت بیمه نیز موظف به پاسخگویی است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی خاطر نشان کرد:برخی شرکت های بیمه گر در ازای دیه محکوم له دریافت فرانشیز از خسارت دیده دارند درحالیکه این عمل خلاف قانون است.
رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان مرکزی نیز در این نشست گفت: کوشش برای حفظ و سلامت بازار بیمه و تلاش برای توسعه و ترویج بیمه از اهداف و وظایف شورای هماهنگی شرکت های بیمه گر این استان است.
«محمد مهر بخش» افزود: ضریب نفوذ بیمه کشور های در حال توسعه حدود هفت درصد است و این شاخص در کشور حدود 2 و 2 دهم درصد و برای استان مرکزی حدود 2 و یک دهم درصد برآورد شده که نیاز است با فرهنگ سازی و آشنایی مردم با مزایای بیمه افزایش یابد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.