غلامعلی صادقی روز سه شنبه در کارگروه پیشگیری از حوادث و حمایت از زیاندیدگان در مشهد افزود: دلیل فعالیت این کارگروه وجود اخلال ها و مشکلاتی در صنعت بیمه است و در این صنعت نگرانی هایی احساس می کنیم.
وی اظهار کرد: این نگرانی ها ناشی از وجود پرونده های قضایی در این زمینه است، بیمه ها وضعیت خوبی ندارند و دستگاه قضا همواره از مردم و شرکتهای بیمه ای حمایت می کند.
وی گفت: در برخی مناطق و حوزه ها تعداد شرکت های بیمه به قدری زیاد شده که پرداخت ها کاهش می یاید و گاهی هنگام وقوع حادثه برخورد مناسب با مشتری انجام نمی شود و مردم برای دریافت هزینه از شرکتهای بیمه ممکن است به هر اقدام از جمله صحنه سازی متوسل شوند.
صادقی افزود: از این رو در این کارگروه مشکلات این حوزه مورد بررسی قرار می گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز خراسان رضوی نیز در این کارگروه گفت: ایران یکی از پرحادثه ترین کشورها در حین کار است و پارسال 812 نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند.
محمد بخشی محبی افزود: باید تلاش شود در صورت بروز حوادث، با همکاری شرکت های بیمه خسارتها به موقع و بدون تضییع حقوق زیاندیدگان به آنها پرداخت شود.
وی اظهار کرد: در همین راستا و به منظور حفظ حقوق عامه و پیشگیری از آسیبها و معضلات اجتماعی ناشی از حوادث و حمایت همه جانبه از زیاندیدگان، دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با همکاری سازمان ها و نهادهای مسئول در این زمینه مداخله می کند.
وی پرداخت به موقع خسارت زیان دیدگان حوادث از طرف شرکتهای بیمه، حمایت همه جانبه از زیان دیدگان حوادث، تقویت شورای هماهنگی شرکتهای بیمه و پرهیز از رقابتهای ناسالم بین شرکتهای بیمه را از اهداف این کارگروه و طرح جامع پیشگیری از حوادث و حمایت از زیاندیدگان ذکر کرد.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7505 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.