به گزارش ایرنا، «مهدی زندیه وکیلی» روز چهارشنبه در نشست مشورتی بخشداران استان مرکزی در محل سالن اجتماعات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: اعتبارات بسیاری در حساب های بانکی دهیاری ها وجود دارد که بخشداران و دهیاران برنامه مدونی در خصوص استفاده از این اعتبارات ندارند.
وی ادامه داد: اعتبارات موجود در راستای محرومیت زدایی و برخورداری روستا تخصیص یافته و بخشداران باید برای استفاده از این اعتبارات برنامه ریزی ارائه کنند.
زندیه وکیلی افزود: در صورتی که یک بخشداری 200 میلیارد ریال اعتبار در حساب بانکی خود دارد باید به میزان 2 برابر این اعتبار طرح های عمرانی تعریف کند و کسر اعتبار موجود را از اعتبارات سال آینده تامین کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اضافه کرد: بیکاری و نبود ظرفیت های کسب و کار از دلایل مهم خالی شدن روستاها از سکنه است و به منظور ترمیم این آسیب، باید سیاست های اشتغالزا در قالب الگوی علمی و اجرایی در مناطق روستایی استان برجسته سازی شود.
وی ادامه داد: بخشداران عامل ایجاد و حدت و همدلی بین دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی هستند و به عنوان نماینده تام الاختیار دولت در بخش ها وظیفه دارند اقدامات دهیاران و به خصوص تخصیص اعتبارات طرح های روستایی را مورد ارزیابی قرار دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: بخشداران باید ضمن نظارت گسترده بر طرح های اشتغالزایی روستایی باید نسبت به جذب سرمایه گذار نیز اقدام کنند.
وی ادامه ‌داد: دولت از طریق بانک های عامل اقدام به ارائه تسهیلات در راستای اشتغالزایی پایدار روستایی کرده است اما به دلیل نبود طرح های کاربردی و کارشناسی بخش قابل توجهی از منابع دولتی و تسهیلات کم بهره جذب نشده که باید این نقیصه به فوریت برطرف شود.
زندیه وکیلی گفت: به زودی اعتبارات روستایی بر اساس سرانه تقسیم می شود و این به معنی این است که به هیچ روستایی اعتبار بیشتری تعلق نمی گیرد، بنابراین روستاهایی که دارای اعتبارات مطلوب هستند این اعتبارات را در راستای سرمایه گذاری مولد برای اینده روستا استفاده کنند.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش و 792 روستای دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.