به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرگرد «احسان آنقی» افزود: با شکایت چند نفر از دانشجویان در خصوص هتک حیثیت، تحقیقات کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی متهم یا متهمان در دستور کار جدی قرار گرفت.
وی بیان کرد: در تحقیقات فنی و تخصصی ماموران مشخص شد فردی با بهره‌ گیری از شبکه اجتماعی تلگرام با تعداد اعضای بیش از چهار هزار نفر اقدام به بر هم زدن امنیت روانی در محیط یکی از دانشگاه های استان مرکزی کرده و برای چند نفر از دانشجویان دختر، مشکلات ایجاد کرده است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: پس از شناسایی و دستگیری این فرد، متهم به جرایم خود با استفاده از یک ربات تلگرامی اعتراف کرد و انگیزه خود را از بیان این کار سرگرمی اعلام کرده است.
سرگرد آنقی گفت: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.
وی اظهار داشت: تشکیل پرونده‌های هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی رو به افزایش است و باید کاربران سعی کنند در اکانت شبکه های اجتماعی خود تنظیمات حریم شخصی و امنیتی را لحاظ کنند تا مورد سو استفاده مجرمان قرار نگیرند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: کاربران هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های تلفن همراه مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

*** دستگیری 10 فروشنده مواد مخدر در خنداب
فرمانده انتظامی شهرستان خنداب گفت: 10 فروشنده مواد مخدر در سه روز گذشته در این شهرستان شناسایی و دستگیر شده اند.
سرهنگ «عبدالرضا جودکی» افزود: این افراد در تداوم برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح پاک سازی دستگیر و از متهمان مقادیر قابل توجهی مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف و ظبط شد.

*** 6 سفره خانه سنتی و قهوه خانه در اراک مهر و موم شد
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان مرکزی
گفت: 6 سفره خانه سنتی و قهوه خانه متخلف در راستای اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی در اراک مهر و موم شد.
سرهنگ «مهدی تقوی نیا» افزود: سه سفره خانه سنتی و قهوه خانه دیگر نیز در راستای اجرای این طرح خطار مهر و موم دریافت کردند.
وی بیان کرد: طرح نظارت بر اماکن عمومی با جدیت و به صورت شبانه روزی ادامه دارد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.