به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز یکشنبه در همایش پدافند غیرعامل که با عنوان 'امنیت در حوزه سایبری و فضای مجازی' برگزار شد، افزود: فعالیت های مربوط به جلب کمک های مردمی به نام کمک به افراد نیازمند و یا امورات خیریه توسط شبکه های اجتماعی که صاحبان آن مجهول الهویه هستند، تبدیل به یک چالش اجتماعی شده است.
وی با توصیه به استفاده کنندگان از فضای مجازی به خودداری از واریز کمک به این شبکه ها که بیشتر منطقه ای و در خود شهرستان توسط افراد سود جو و فرصت طلب راه اندازی شده ، گفت: اقدامات لازم قانونی از طریق پلیس فتا برای برچیدن بساط این گونه شبکه ها صورت گرفته است.
او اظهار داشت: بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده بیش از 40 میلیون کاربر تلگرامی و 20 میلیون کاربر اینستاگرامی از این شبکه های اجتماعی که سرور آنها در خارج از کشور است استفاده می کنند که در صورت نداشتن اطلاعات کافی از نحوه استفاده از این فضای مجازی از سوی کاربران مشکلات اجتماعی و جرایم سایبری هر روز افزایش خواهد یافت.
وی گفت: 78 درصد از تبلیغات حوزه سایبری کذب است در حالی که نشر اکاذیب ، تشویش اذهان عمومی ، جرایم اخلاقی ، انتشار تصویر شخصی و خانوادگی اشخاص ، اخاذی ، جرایم مالی ، جرم امنیتی و ترویج اعتیاد دیجیتال در جامعه از جمله شاخص های امروزی فضای سایبری است.
به گفته وی ، گرفتار نشدن در این فضا نیازمند داشتن آگاهی از نحوه درست استفاده کاربران در حوزه های مختلف بویژه حوزه اداری است.
قنبری افزود: در حالی که بیشترین وقت کاربران فضای مجازی در شبانه روز صرف استفاده از این فضا می شود مدت زمان گفت و گوی خانواده در جوامع شهری به 15 دقیقه در روز کاهش یافته است.
معاون فرماندار خلخال گسترش فرهنگ استفاده از فضای مجازی را بخشی از سیاست های کلان دشمن در بحث تهاجم فرهنگی دانست و گفت: استفاده صحیح از این فضا فرصتی برای تبادل افکار و اندیشه ها و بکارگیری نادرست آن خطرناک و در سمت و سوی اهداف ناتوی فرهنگی دشمن خواهد بود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.