سرهنگ علی قهرمان طالع روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: کلاهبرداری رایانه ای، برداشت های اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی ، نشراکاذیب و هتک حیثیت در استان اردبیل به ترتیب بیشترین جرایم به وقوع پیوسته در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.
وی اظهار داشت: در پنج ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال میزان کلاهبرداری رایانه ای در استان اردبیل 181 درصد و میزان کشفیات پلیس فتا هم 183 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در این مدت سرقت های اینترنتی و برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی نیز 137 درصد و میزان کشفیات پلیس فتا 333 درصد افزایش یافته است.
او اضافه کرد: نشراکاذیب و هتک حیثیت هم که پاشنه آشیل خانواده ها شده و از جرائم شایع در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی محسوب می شود در پنج ماهه اول سال 97 در مقایسه با مدت مشابه سال 96 ، 47 درصد و کشفیات پلیس فتا 48 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: جلب اعتماد و سوء استفاده از آن، فریب کاری، وسوسه های تحریک کننده و ارائه قیمت های غیر واقعی و عمومی از جمله شگرد مجرمان به هنگام کلاهبرداری اینترنتی است.
قهرمان طالع گفت: کلاهبرداران در این حوزه با نمایش کالای غیر واقعی و جعلی و به بهانه های واهی از افراد کلاهبرداری می کنند.
رییس پلیس فتای استان اردبیل از مردم خواست قبل از رویت فیزیکی کالای ارائه شده برای فروش در شبکه های اجتماعی و مجازی مبلغی پرداخت نکرده و در ملاقات ها حضوری نیز به تنهایی حاضر نشوند.
/60166130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.