به گزارش ایرنا، «محمدرضا حاجی پو» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: انواع فرآورده های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، قیر، شیشه، الیاف پلی استر، گوشت، سیمان، گل و گیاه، ماهی های زینتی و فرش بیشترین فراوانی محموله های کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال جاری را شامل شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: کالاهای صادراتی این استان در سال جاری به 76 کشور در نقاط مختلف جهان ارسال شده است که افغانستان، ترکیه، عراق، ترکمنستان و پاکستان بیشترین محموله های صادراتی استان مرکزی را دریافت کردند.
وی بیان کرد: هدفگذاری صادراتی این استان امسال یک و نیم میلیارد دلار است که پیش بینی می شود تا پایان سال این مهم محقق شود.
حاجی پور، میزان واردات استان مرکزی به استان مرکزی را در سال جاری 173 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: عمده کالاهای وارداتی، مواد اولیه خطوط تولید بوده که بیشتر از چین، امارات متحده عربی، ایتالیا، آلمان و ترکیه وارد شده است.
وی افزود: حمایت همه جانبه از تولید داخل با توجه به اینکه صادرات کالاهای غیر نفتی یکی از راهبردهای توسعه اقتصادی، افزایش اشتغال و تقویت بنیه لایه های مختلف جامعه است در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی قرار گرفته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: تولید کیفی محور اصلی پیشرفت و توسعه است و افزایش تولید، سبب ایجاد اشتغال و درآمد ملی و تقویت صادرات می شود.
بیش از سه هزار واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که بر اساس آخرین آمار امسال تعداد 250 واحد از این واحدهای تولیدی در زمره صادرکنندگان قرار دارند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.