«محمد هاشم ریاحی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اراک، دلیجان، خمین و محلات بیشترین تولید دست بافته سنتی استان مرکزی را در سال جاری داشته اند.
وی ادامه داد: هشت مجوز تولید فرش جدید امسال در استان مرکزی صادر و مجوز فعالیت 10 کارگاه تولید فرش نیز تمدید شد.
رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: سال سه دوره آموزش بافندگی و آشنایی با رنگ ها و نقشه های فرش نیز امسال در این استان برگزار شد که بیش از 500 بافنده در این دوره های آموزشی شرکت کردند.
ریاحی اظهار داشت: بافندگان و صاحبان کارگاه های تولید فرش این استان از ابتدای امسال تا کنون حدود 21 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره دریافت کردند.
وی اضافه کرد: این تسهیلات به عنوان مشاغل خانگی و با نرخ بهره چهار درصد به 122 بافنده مستقل و عامل پشتیبان(صاحبان کارگاه های تولیدی فرش) نفر پرداخت شد.
رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: سقف پرداخت تسهیلات به کارگاه های قالیبافی 750 و سقف پرداخت تسهیلات به متقاضیان شخصی نیز 200 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
ریاحی بیان کرد: در این مدت بیش از 550 کارت قالیبافی برای فعالان شهری و روستایی استان مرکزی صادر شده است.
وی افزود: بیش از 200 قالیباف از روستای جیریا بخش ساروق اراک نیز متقاضی دریافت کارت قالیبافی برای تقاضای تسهیلات بودند که یک تیم پنج نفره در محل روستا مستقر و در مدت کمتر از 2 روز کارت های متقاضیان را صادر و برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.
رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توضیح داد: مرکز ملی فرش ایران با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تفاهم نامه ای امضا کرده است که بر اساس آن متقاضیان می توانند با پرداخت پنج درصد از خدمات از کارافتادگی، فوت و بازنشستگی استفاده کنند.
ریاحی تاکید کرد: رونق صنعت فرش دستبافت استان می تواند یکی از بهترین راهکارها برای حل معضل بیکاری به خصوص در روستاها باشد.
14 هزار و 520 بافنده قالی دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.