به گزارش ایرنا، «مصطفی مشایخی» عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: زمین مرکز فرهنگی دفاع مقدس اراک به وسعت 30 هزار و 72 مترمربع در سال 86 از سازمان مسکن و شهرسازی خریداری شده و در سال 94 در شورای اسلامی کلانشهر اراک مصوب و از سال 95 عملیات اجرایی آن توسط شهرداری این شهر آغاز و مقرر شده در مدت سه سال تکمیل شود.
وی بیان کرد: برای اجرای این طرح تاکنون 45 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و حدود 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی ساختمان اصلی موزه دفاع مقدس اراک به 45 درصد، ساختمان مدیریت این مرکز فرهنگی به 100 درصد و پیشرفت یادمان شهدای گمنام آن به پیشرفت 95 درصد رسیده است.
مشایخی گفت: محوطه سر در ورودی موزه دفاع مقدس اراک دارای پیشرفت فیزیکی 100 درصد، دیوار لاله های آن دارای پیشرفت فیزیکی 80 درصد است و محوطه کلی این مرکز دارای پیشرفت فیزیکی 25 درصد است.
وی تصریح کرد: تاکنون 15 موزه دفاع مقدس در کشور بهره برداری شده و مقرر شده 6 موزه نیز تا پایان سال جاری در کشور به بهره برداری رسد که موزه دفاع مقدس اراک نیز جزو این 6 موزه است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: 89 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تاکنون در استان مرکزی به چاپ رسیده که 25 عنوان آن در حوزه کودکان است.
مشایخی بیان کرد: مقرر شده تا پایان سال جاری 30 عنوان کتاب دیگر در این حوزه چاپ شود که 6 عنوان آن چاپ شده و به تدریج رونمایی می شود.
وی در خصوص کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی نیز گفت: کار اجرایی این کنگره از چهار سال پیش آغاز شده و مقرر شده بود 10 اجلاسیه این کنگره تا پایان سال 97 برگزار شود که 9 اجلاسیه آن در مهلت مقرر برگزار می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: 22 مستند با 65 درصد پیشرفت در راستای این کنگره تهیه شده، 9 فیلم مستند با مشارکت شبکه افق در حال تدوین و برگزاری 20 برنامه یک مسجد، یک فرمانده و یک خاطره نیز در دست اجرا است‌.
مشایخی بیان کرد: 2 مستند با نام های «زینب » و «مجاهد غریب »، 16 جلد کتاب با 70 درصد پیشرفت تهیه و تدوین شده و بیش از 700 مصاحبه پژوهشی در استان مرکزی ضبط شده است.
وی تصریح کرد: اطلاعات 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی جمع آوری شده و در قالب فرهنگنامه 25 جلدی در دست اجرا است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: 532 هزار و 821 اسناد از شهدای این استان جمع آوری شده که 192 هزار و 978 سند آن در قالب عکس است.
مشایخی گفت: یک هزار و 606 ساعت فیلم مستند از شهدای استان مرکزی گردآوری شده و با یک هزار و 454 نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس این استان مصاحبه شده است.
رئیس کمیسون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: 32 هکتار زمین برای طرح توسعه آرامستان اراک خریداری و 90 درصد بهای آن پرداخت شده است.
« طوفان محمدی »افزود: مراحل حقوقی تملک این زمین در کمیسیون مطرح و در حال تحویل است و آرامستان فعلی اراک تا 2 ماه آینده بیشتر ظرفیت ندارد‌.
شهردار اراک نیز در این راستا پاسخ داد: ظرفیت آرامستان اراک بیش از این مدت است.
«داود تاجران» در خصوص سئوال رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک مبنی بر خالی ماندن 10پست در شهرداری اراک نیز گفت: تا پایان هفته جاری تعدادی از پست های خالی منصوب و احکام آنها صادر می شود.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک مقررشد با توجه به مجوز شورای تامین استان مرکزی، فعالیت باشگاه ورزشی شهرداری اراک تحت نظارت کامل شورای اسلامی این شهر از سرگرفته شود.
«ابوالفضل شالی بیگ» در این نشست به عنوان عضو جدید کمیسیون ماده 14 شهرداری و «حسین زندیه وکیلی » به عنوان مدیر منطقه 2 شهرداری اراک معرفی شدند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.