به گزارش ایرنا، سردار ابوالفضل اسلامی روز یکشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت برگزاری هشتمین جشنواره جایزه ادبی یوسف و باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، افزود: البرز به عنوان آخرین استان کشور کار اجرایی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس را از سال گذشته آغاز کرد که با سرعت، همت و همکاری خوب مسئولین استان همراه بود.
وی با بیان اینکه در بعضی استان ها کار ساخت باغ موزه از حدود 18 سال پیش آغاز شده و هنوز به پایان نرسیده، اظهار داشت: با همکاری خوبی که بین مسئولین مربوطه، پیمانکار و مشاور طرح وجود دارد فاز نخست این مرکز که شامل ساختمان اسناد با 3 هزار مترمربع زیر بنا می باشد، تا پایان نیمه اول سال به پایان می رسد.
وی به مزیت های محل ساخت این مجموعه در استان اشاره کرد و گفت: این مجموعه که در پارک 110 هکتاری جهان نمای کرج و در ورودی استان و بین دو بزرگراه کرج- تهران و شهید همت واقع شده، می تواند مورد بهره برداری برای حدود 17-16 استان دیگر بوده و جذب بازدید کننده زیادی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این باغ موزه در 3 فاز ساخته و راه اندازی خواهد شد، اظهار داشت: برای فاز اول این باغ موزه 4 میلیارد و 200 میلیون تومان اختصاص داده شده که مشکلی برای تامین آن وجود ندارد و برای فاز دوم آن که شامل ساختمان موزه و سالن همایش می باشد و در 9 هزار مترمربع زیربنا ساخته خواهد شد، 20 میلیارد تومان پیش بینی شده است.
اسلامی گفت: از این میزان بودجه پیش بینی شده، 15 میلیارد از سوی شهرداری به عنوان مجری طرح و 5 میلیارد نیز از سوی استانداری تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه فاز سوم این طرح نیز شامل مسجد جامع خرمشهر و پاناروما است، افزود: پیش بینی می شود که 2 فاز نخستین تا پایان سال 98 مورد بهره برداری قرار بگیرند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه باغ موزه ها جزو مبلمان شهری هستند، تصریح کرد: به همین منظور از سوی شهرداری برای ساخت این مجموعه هیات امنا مشخص شده و شورای شهر و شهرداری نیز به خوبی همکاری داشته اند.

***جایزه ادبی یوسف فرصتی برای شناسنایی نونهالان اهل قلم
اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره جایزه ادبی یوسف گفت: 7 دوره گذشته این جشنواره به صورت کشوری برگزار شد ولی هشتمین دوره آن به صورت استانی در البرز برگزار شده است.
وی افزود: استان البرز به دلیل همجواری با تهران فرصت شناسایی و جذب اهالی قلم به خصوص در حوزه دفاع مقدس را از دست داده ولی این جشنواره فرصتی برای شناسایی این افراد است.
وی اظهار داشت: این جشنواره فرصتی مناسب برای نسل جوان اهل قلم است تا برای نسل آینده خاطرات شهدا و بازماندگان آنان و همچنین دیگر ایثارگران را برای نسل های آینده به تحریر آورند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز بدون اشاره به تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، گفت: علاقمندان به شرکت دراین جشنواره تا پایان مرداد ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف در قالب داستان کوتاه با موضوع اصلی داستان های ارسال دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت (ع) و مقاومت و بیداری اسلامی و بخش ویژه ی 'مقاومت 45 روزه خرمشهر و حماسه فتح خرمشهر' برگزارشده است.
زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی این جشنواره در روز 12 شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.