جلسه شورای ایثارگران استان زنجان با حضور مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران تشکیل و مشکلات مربوط به افتتاح باغ موزه دفاع مقدس که در سال ۸۹ کلنگ زنی شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از زنجان، مهرداد سلطانی در جلسه شورای ایثارگران استان زنجان اظهار کرد: محدودیت مالی یکی از مشکلات تکمیل باغ موزه دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ملی گام نخست برای احداث این باغ موزه است، افزود:  مشارکت دستگاه های اجرایی برای تکمیل این پروژه گام بعدی در به نتیجه رسیدن این پروژه می باشد.

در ادامه فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان هم با بیان اینکه 40 درصد جمعیت ایران دفاع مقدس را ندیده اند، گفت: باید شهدا و ایثارگران به الگوی صبر و مقاومت همه تبدیل شوند.

سردار علی آزادی احداث باغ موزه را یکی از راهکارهای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت خواند و گفت: 9 سال از کلنگ زنی این مجموعه سپری شده است و لازم است تا برای اجرای این پروژه تمام دستگاه ها همراهی کنند.

علی عسگری، فرماندار زنجان هم با اشاره به اینکه برخی ضوابط بودجه امکان اختصاص اعتبار برای احداث این پروژه را غیرممکن کرد، گفت: تمام تلاش خود برای اجرایی شدن این پروژه به کار خواهیم بست.

سرهنگ طهماسبی جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان هم خواستار شناسایی ظرفیت های موجود برای کمک به ساخت این مجموعه شد و گفت: دستگاه های اجرایی ظرفیت های قابل توجهی دارند که می توانند در این زمینه کمک حال باشند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان در ادامه این جلسه با انتقاد از اینکه جلسات مربوط به باغ موزه به صورت مرتب برگزار نمی شود، ادامه داد: جلسه هئیت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان باید هر شش ماه برگزار شود که در استان اینگونه نبوده است.

قاسم محمدی با اشاره به کلنگ زنی این مجموعه از سال 89 افزود: فاز نخست این مرکز در سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به پیشرفت 45 درصدی فاز نخست باغ موزه، گفت: کمیسیون زیربنایی و شهرسازی استان دستور صدور مجوز ساخت این مرکز را صادر کنند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 3 میلیارد تومان برای احداث این مجموعه هزینه شده است، افزود: 20 پارک موزه دفاع مقدس در کشور احداث شده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.