روابط عمومی استانداری روز چهارشنبه به نقل از هوشنگ بازوند در نشست بررسی پروژه باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا موزه هایی را برای به معرض نمایش گذاشتن افتخارات خود در جنگ های بزرگ و میهنی بنا کرده اند.
وی اضافه کرد: دوران دفاع مقدس در کشور ما برخوردار از اهداف، مضامین، نمادها و ارزش هایی بسیار والاتر از دیگر جنگ های رخ داده در جهان است. ما برای زنده نگاه داشتن این ارزش های ماندگار و پرافتخار و معرفی آن به عامه مردم، نیازمند ساخت چنین مجموعه هایی هستیم.
بازوند گفت: کرمانشاه نقش بسیار پررنگی در دوران دفاع مقدس داشته و جانمایی این باغ موزه در استان یک انتخاب بسیار به جا و مناسب است.
استاندار کرمانشاه افزود: برای هماهنگی بیشتر باید مجریان این طرح نشست مشترکی را با مشاور محور گردشگری بیستون - طاق بستان برگزار کنند تا بتوان از قابلیت ها و مزیت های این کریدور در جهت جذب بیشتر مخاطب بهره بگیرند.
وی اظهار داشت: طراحی این باغ موزه باید به شکلی انجام شود که عامه گردشگران دسترسی مناسبی به بخش های مختلف مجموعه داشته باشند و مسجد این مجموعه باید به گونه ای جانمایی شود که مردم دسترسی بسیار آسانی به آن برای ادای فریضه نماز داشته باشند.
استاندار کرمانشاه در پایان گفت: باغ های مجموعه بخش بسیار مهمی از فضای باغ موزه را تشکیل می دهد و باید به شکل مناسب و جذابی طراحی شوند و شهرداری هم باید هرچه سریعتر طراحی ورودی شرقی شهر را ارائه دهد تا براساس این طرح بازنگری های لازم در پروژه باغ موزه دفاع مقدس انجام شود‌.
جنگ تحمیلی از استان کرمانشاه شروع و در این استان با عملیات غرورآفرین مرصاد به پایان رسید.
مردم کرمانشاه 9 هزار و و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.