به گزارش ایرنا، « مارکوس لیتنر » روز یکشنبه در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی در بدو ورود به اراک گفت: ظرفیت های صنعتی بسیاری در نقاط مختلف ایران وجود دارد که قابلیت ایجاد و تقویت مراودات تجاری بین 2 کشور را دارد.
وی ادامه داد: سفرهای استانی به استان های مختلف ایران با هدف آشنایی بیشتر با ظرفیت های ایران انجام می شود تا زمینه ساز مناسبات مشترک تجاری و اقتصادی باشد.
سفیر سوئیس در ایران بیان کرد: استان مرکزی به لحاظ ظرفیت های صنعتی نخستین استانی است که از سوی سفارت سوئیس برای بررسی و بازدید انتخاب شده و بی شک این سفر دستاوردهای ارزشمندی خواهد داشت.
معان هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز گفت: این استان جز چهار استان برتر کشور به لحاظ تنوع تولیدات صنعتی است.
« سعید فرخی » افزود: آلومینیوم، سازه های صنعتی و پالایشگاهی و عایق های رطوبتی بخشی از تولیدات استان مرکزی است که نیاز مصرف داخل کشور را تامین می کند.
وی ادامه داد: استان مرکزی یکی از استان های مطرح کشور به لحاظ صنایع دستی است و فرش محسوب می شود که تولیدات این استان با نشان تجاری شناخته شده در بسیاری از نقاط اروپا به فروش می رسد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی‌ اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از مفاخر ایران اسلامی اهل این استان هستند و امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز اهل این استان است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: همخوانی بسیاری بین تولیدات صنایع این استان با فعالان صنعتی سوئیس وجود دارد که می تواند امکان تقویت مراودات تجاری بین دو کشور را ایجاد کند.
« منوچهر توسطی » افزود: محصولات استان مرکزی بر اساس استانداردهای جهانی تولید می شود و قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد.
صادرات ایران به سوئیس در سال 2017 میلادی 63 میلیون دلار و واردات ایران از سوئیس 545 میلیون دلار ارزیابی می شود.
بازدید از 2 واحد تولیدی ماشین سازی و واگن پارس از دیگر برنامه های سفر یک روزه سفیر سوئیس به اراک است.
3017/1955/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.