به گزارش ایرنا، ویلیام مکس فلمن وایتر روز سه شنبه در نشست با محمدرضا خباز استاندار سمنان در دفتر افزود: پسابرجام فرصت بسیار ارزشمندی برای کشورهای جهان از قاره های مختلف برای سرمایه گذاری اقتصادی و تجاری در ایران است.
وی خاطرنشان کرد: کشور آفریقای جنوبی به خوبی ظرفیت های اقتصادی و تجاری کشور ایران را درک‌کرده است و سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران به آفریقای جنوبی در چند ماه آینده و برگزاری نشست دوجانبه تجاری و اقتصادی در آبان امسال در کشور آفریقای جنوبی، نمونه هایی از انگیزه این کشور برای سرمایه گذاری در ایران است.
وی اضافه کرد: سمنان از ظرفیت های قابل توجه معدنی و کشاورزی برخوردار است و با همکاری رایزن اقتصادی کشور آفریقای جنوبی در ایران، تلاش می کنیم‌ این ظرفیت ها را به سرمایه گذاران آفریقای جنوبی برای مشارکت تجاری و اقتصادی معرفی کنیم.
فلمن وایتر اضافه کرد: سمنان از ظرفیت های خوبی در زمینه های تولید و بسته‌بندی محصولات کشاورزی برخوردار است و آفریقای جنوبی آمادگی دارد ، این محصولات را برای مصرف مردم کشورش از این استان صادر کند.
وی افزود: به دلیل تفاوت فصلی که در ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد می توان محصولات کشاورزی متنوعی را که در این دو کشور تولید می شود، برای واردات و صادرات متقابل برنامه‌ریزی کرد.
سفیر کشور آفریقای جنوبی در ایران گفت: این 2 کشور انگیزه های زیادی برای رشد و توسعه اقتصادی دارند و با انتقال دانش و تامین زیرساخت سرمایه گذاری، می توان برای افزایش اشتغال تلاش کرد.
فلمن وایتر تصریح کرد: مشترکات فرهنگی قابل توجهی بین ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد و باید از مشترکات ارزشمند برای گشترش روابط همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری بهره برد.
در این نشست محمدرضا خباز استاندار و علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان به بیان برخی ظرفیت های این استان در زمینه های صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی پرداختند، ویلیام مکس فلمن وایتر سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی در سفری 2 روزه، بازدید از واحدهای صنعتی، تولیدات و ظرفیت های سرمایه گذاری در استان سمنان را در برنامه دارد.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.