«زهرا امینی» روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: تجلیل از سالمندان و بازنشستگان نخبه، برپایی نمایشگاه، ارایه خدمات بهداشتی و درمانی، برگزاری همایش های مختلف در شهرستان ها، ملاقات با سالمندان آسایشگاه ها، اردوهای سیاحتی و زیارتی از جمله برنامه های این هفته است.
وی اظهار داشت: استان مرکزی با 155 هزار و 695 سالمند، سومین استان پیر کشور بعد از گیلان و مازنداران است که برنامه های پیشگیرانه برای جلوگیری از رفتن به جایگاه دوم در دستور کار مسئولان است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: 450 سالمند این استان در چهار آسایشگاه در شهرستان های اراک، دلیجان، تفرش و آشتیان نگهداری می شوند که خدماتی شامل مراقبت، تغذیه سالم، توانبخشی، حمایتی و درمانی را دریافت می کنند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: 63 درصد جمعیت سالمند استان مرکزی شهری و 37 درصد جمعیت با 60 سال سن در روستاها ساکن هستند.
وی اظهار داشت: تفرش و آشتیان با 19 و 87 درصد بیشترین جمعیت سالمند استان و ساوه با هفت و 73 درصد کمترین آمار جمعیت سالمند استان را دارد.
وی تاکید کرد: بهزیستی به دنبال افزایش شمار آسایشگاه سالمندان نیست و هدف زندگی آرامش و افزایش حضور سالمندان در کنار خانواده است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با یادآوری اینکه سالمند پشت نوبت آسایشگاه در استان مرکزی وجود ندارد، افزود: ماهانه دولت برای سالمندان عادی هفت میلیون و 500 هزار ریال و برای سالمندان مجهوال الهویه هشت میلیون و 500 هزار ریال یارانه پرداخت می کند.
وی اظهار داشت: 10 هزار سالمند معلول در سال جاری در قالب اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در استان توسط تسهیلگران شناسایی شدند که با تشکیل پرونده به این طیف خدمات ارایه می شود.
حدود 65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.