به گزارش ایرنا، حسین ناظمیان‌ پور روز پنجشنبه در نشست با اعضای کمیته طرح تحول سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به گروه‌های مختلف سنی از هدفهای برنامه های نوین و طرح تحول نظام سلامت است.
وی تصریح کرد: در این راستا سال گذشته 470 هزار خدمت بهداشتی درمانی به شهروندان دیری ارایه شده است.
ناظمیان پور گفت: مراقبین سلامت، ماما، بهورزان و پزشکان نقش موثری در ارایه خدمات سلامت به گروه‌های هدف دارند که نتیجه فعالیت آنها ارتقا سطح سلامت جامعه است.
وی افزود: ارزیابی‌های مختلفی شامل تن سنجی، آی کیو، بینایی سنجی، تغذیه، بیماری فنیل کتونوری، غربالگری هیپو تیروئید، مکمل‌های دارویی، کم‌خونی و واکسیناسیون در هر مرحله از مراجعه شهروندان به مراکز خدمات جامع سلامت و واحدهای بهداشتی زیر پوشش ارئه می شود.
ناظمیان‌پور با اشاره به جمعیت سالمند شهرستان دیر گفت: در زمان حاضر 6.8 درصد از جمعیت 60 هزار نفری این شهرستان سالمند هستند و با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، مراقبت ‌های ادغام یافته دوره سالمندی را دریافت می‌کنند.
ناظمیان پور گفت: اندازه‌گیری وزن، قد و فشار خون، بررسی وضعیت تعادل و پیشگیری از خطر احتمالی سقوط در آن‌ها، افسردگی و مشکلات روانی از جمله خدمات ارائه شده به سالمندان در پایگاه‌های سلامت است.
وی تصریح کرد: رژیم غذایی سالم و سرشار از انواع میوه‌ها، سبزی‌ها، لبنیات کم چرب در کنار ورزش کردن به عنوان نسخه سلامت برای سالمندان معرفی می‌شود که نقش موثری در کاهش بیماری‌ها دارد.
وی یادآورشد: پنج مرکز خدمات جامع سلامت، 10 خانه بهداشت روستایی و شش پایگاه سلامت شهری در شهرستان دیر خدمات بهداشتی درمانی به ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می‌دهند.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
7207/6047**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.