به گزارش ایرنا، «فتح الله حقیقی» روز چهارشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت با جدیت موضوع ساماندهی انبارهای کالا در استان را پیگیری کند و اطلاع رسانی لازم برای ثبت انبارهای کالا در سامانه ویژه ثبت انبارها، انجام شود.
وی ادامه داد: ثبت انبارها در سامانه الکترونیکی سازمان صنعت، معدن و تجارت روند نظارت دستگاه های نظارتی را تسهیل کرده و اقدام مهمی در راستای مبارزه با احتکار کالا است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: به منظور جلوگیری از تخلف های احتمالی از سوی برخی سودجویان باید لیست تمامی انبارهای موجود در دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار گیرد.
وی در خصوص انتقال دام سبک و سنگین از میادین دام شهرستان های مختلف استان مرکزی نیز گفت: نمی توان این اقدام افراد را به مثابه قاچاق تلقی کرد اما باید برای حفظ دام سبک و سنگین در راستای تامین مورد نیاز استان باید فعالیت میادین دام نقاط مختلف استان با نظارت دستگاه های ذیربط همراه باشد.
حقیقی در خصوص واگذاری موتورهای سنگین قاچاق به هیات موتور سورای و اتومبیلرانی استان مرکزی نیز گفت: این مهم نیازمند مصوبه شورای تامین استان است و هر اقدامی در این خصوص باید با تدابیر امنیتی وانتظامی همراه باشد.
وی، هماهنگی دستگاه های مختلف اجرایی را نیز از عوامل موفقیت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و افزود: دستگاه های مختلف عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان باید در نشست های مختلف این کمیسیون برنامه های کارشناسی ارائه کرده و نسبت به موفقیت استان در این امر خطیر نقش آفرینی کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: دستگاه مربوطه باید نسبت به مصرف کالاها قبل از پایان تاریخ مصرف نیز برنامه ریزی کنند چرا که کالای تاریخ مصرف گذشته به مصابه هدر رفت بیت المال است و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شناسنامه دارکردن انبارها، سردخانه ها، سیلوها و مراکز نگهداری کالاها در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در این استان از دی ماه سال 1395 آغاز شده است.
«محمدرضا حاجی پور» افزود: این اقدام با هدف مجوز دار کردن فعالان اقتصادی، نظارت برجریان گردش کالا و دسترسی به آمار و میزان موجودی کالا، جلوگیری از قاچاق کالا، تحکیم جایگاه بخش بازرگانی در دریافت تصمیمات اقتصادی و راه اندازی سامانه پنجره واحد تجاری کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: تکمیل فهرست بازرسی، ابلاغ کتبی سامانه جامعه انبارها و مراکز ذخیره کالا به مالکان انبارها و رصد انبارهای مبدا و مقصد ثبت شده و ثبت نشده در سامانه انبارها از طریق سامانه داشبورد مدیریتی مهمترین اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت در ساماندهی انبارهای کالا در استان مرکزی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه برای موفقیت در این طرح وظایفی نیز برای دیگر دستگاه های اجرایی تدوین شده است، بیان کرد: اعلام ماهانه فهرست مراکز نگهداری کالا که همکاری لازم را در این خصوص انجام نمی دهند، تکمیل صورتجلسه های بازدید از انبارها، انجام بازرسی های دوره ای از موجودی کالا در انبارها و ابلاغ کتبی اجرای طرح به انبارهای استان از مهمترین وظایف دستگاه های مختلف است.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی گفت: یکهزار و ۲۴۳ پرونده باز در سازمان فروش اموال تملیکی استان موجود است که ۶۸۵ فقره پرونده دارای حکم قطعی، ۴۵۳ پرونده فاقد حکم و ۸ درصد دارای حکم ستاد اجرایی فرمان امام است و چهار دهم درصد پرونده ها نیز تجدید نظر تشکیل شده است.
«مجید طاعتی» افزود: ۱۰۲ فقره پرونده آماده برای انهدام ، ۴۳۰ فقره پرونده برای فروش ، ۲۷ فقره مزایده و ۱۱ پرونده نیاز به پیگیری در سازمان اموال تملیکی استان مرکزی وجود دارد.
وی اظهار داشت: ۳۳۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در 6 ماه نخست امسال در نقاط مختلف استان مرکزی کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۶۸ میلیارد ریال رشد قابل توجهی داشته است.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی اضافه کرد: در 6نیمه نخست امسال ۵۸۹ پرونده کمتر از 100 میلیون ریال، ۶۶ پرونده از 100 میلیون ریال یک میلیارد ریال و ۴۹ پرونده بالاتر از یک منیلیارد ریال در این استان تشکیل شده است.
وی در خصوص سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالاها نیز اظهار داشت : این سامانه به منطور شفاف سازی عرضه کالا در بازار و فضای مجازی و شناسایی کالای قاچاق و ورود و خروج کالاها راه اندازی شده که از ابتدای اجرای طرح در سال ۹۵ در استان مرکزی ۴۳ هزار و ۹۱۰ واحد در این سامانه نام نویسی کرده اند که استان مرکزی در این خصوص رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
طاعتی در خصوص قاچاق دام زنده نیز افزود: در نیمه نخست امسال ۶۱۵ راس دام سنگین گاو و گوساله از استان خارج شده که مقصد آن استان های غربی کشور بوده که باید برای جلوگیری از این مهم تمهیدات کاربردی اندیشیده شود.
مقابله با قاچاق فرآورده های نفتی و طرح تشدید گشت های مشترک مبارزه با باک اضافه و مخازن پنهان، قاچاق خروجی اقلام و مایحتاج اساسی مردم از قبیل دام زنده، تفاهم نامه استفاده موتور سیکلت های سنگین در پیست هیات موتور سواری استان مرکزی از مهمترین مصوبات این نشست بود.
استان مرکزی 12 شهرستان، 30 شهر و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.