به گزارش ایرنا، فتح اله حقیقی روز شنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: کالای قاچاق مانع رقابت بازار داخلی، بهبود کیفیت و اقدامات توسعه ای تولیدکنندگان است.
وی اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق از ضرورت های مهم در چرخه تولید داخلی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: به منظور دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی باید از تولید ملی حمایت کرد و در این راستا نیاز است که تولیدکننده با کیفیت بخشی به محصولات تولیدی و مصرف کننده با نگاه حمایتی در تامین مایحتاج از کالای ایرانی عمل کنند.
حقیقی گفت: به منظور تحقق شعار امسال باید محکم‌ترین قدم در حوزه مبارزه با قاچاق کالا برداشته شود و این مهم به اقدامات و برنامه ریزی منسجم دستگاه ها نیاز دارد.
وی افزود: گرچه اقدامات انجام شده مسئولان در این زمینه جای تقدیر دارد اما با توجه به حساسیت موضوع قاچاق کالا مبارزه جدی‌تر نیاز است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار کرد: با نظارت و هماهنگی دبیرخانه مبارزه با قاچاق کالای استان باید روند رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در استان سرعت بیشتری بگیرد و با توجه به اینکه برخی از کالاها افت قیمت پیدا می کنند و یا زود فاسد می شوند باید سرعت رسیدگی افزایش یابد.
حقیقی افزود: یکی از موضوعات مهم در مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری و ارتباط مستقیم نهادهای مرتبط مانند تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، گمرک و هم افزایی این دستگاه ها است تا در کوتاه ترین زمان رسیدگی جدی به پرونده ها صورت گیرد.
در این نشست مجید طاعتی به عنوان دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی معرفی شد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.