«جعفر اصغری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح شناسنامه دار کردن انبارهای کالا در استان مرکزی از نیمه دوم سال 1395 آغاز شده است که در همان سال 2 هزار و 102 واحد انبار دارای شناسنامه شدند.
وی ادامه داد: 40 هزار و 471 واحد انبار در سال گذشته و یکهزار و 337 واحد نیز در نیمه نخست امسال در نقاط مختلف استان مرکزی شناسنامه دار شدند.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: این استان در خصوص اقدام به شناسنامه دار کردن انبار کالا و خدمات در جایگاه دوم کشور قرار دارد.
وی اظهار داشت: راه اندازی سامانه انبارها و مراکز نگهداری کالا بر اساس ماده 23 آیین نامه اجرایی مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با هدف مبارزه با قاچاق دنبال می شود.
اصغری بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی مکلف است در این طرح با همکاری جهاد کشاورزی، ادارات کل راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پست، دانشکده علوم پزشکی، شرکت پخش فرآورده های نفتی، شهرداری ها، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف نسبت به شناسنامه دار کردن انبارها، سردخانه ها و سیلوهای متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی استان اقدام کند.
وی ادامه داد: اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش های مختلف دولتی و غیر دولتی که دارای انبار هستند باید در اسرع وقت به سامانه اینترنتی با آدرس WWW.NWMS.IR مراجعه کنند که در این صورت همه فعالیت های نگهداری، تخلیه و بارگیری زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می شود.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: مشخصات و آدرس مالک انبارها باید به صورت دقیق در سامانه ثبت شود تا میزان کالاهای ورودی و خروجی برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز شفاف باشد.
در مجموع بیش از 100 هزار انبار، سردخانه و محل نگهداری کالا در استان مرکزی وجود دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.