سید «ابوالفضل نصرالهی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تخصیص این میزان منابع مالی برای اجرای عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک در حوزه های آبخیز دلیجان است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی یک طرح آبخیزداری در حوزه مشهد اردهال از هفته گذشته کلید خورده که برای اجرای آن 6 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان اظهارداشت: حجم عملیات این طرح 2 هزار و 500 متر مکعب با گابیون بندی، سنگ و ملات است.
نصرالهی، هدف از اجرای این طرح آبخیزداری را جلوگیری از فرسایش خاک، مهار هدر رفت آب های سطحی، تغذیه سفره های زیر زمینی و جلوگیری از سیلاب بیان کرد.
وی ادامه داد: طرح آبخیزداری مشهد اردهال بهمن ماه امسال بهره برداری می شود و با تکمیل آن 300 خانوار در روستاهای بهار اردهال، لاران و ریجان از مزایای طرح برخوردار می شوند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان یادآور شد: عملیات آبخیزداری تاکنون درسطح 67 هزار و 59 هکتار از اراضی ملی این شهرستان مطالعه و اجرا شده است.
نصرالهی افزود: طرح های مطالعاتی و اجرایی آبخیزداری دلیجان از سال 65 کلید خورده و تاکنون 23 هزار و 775 هکتار عملیات آبخیزداری اجرا و طرح مطالعاتی در سطح 23 هزار و 97 هکتار انجام شده است.
وی اظهارداشت: با اجرای عملیات آبخیزداری ضمن کنترل فرسایش خاک و رسوب، هشت میلیون و 885 هزار متر مکعب از روان آب های سطحی در دلیجان کنترل شده است.
دلیجان در نوار جنوبی استان مرکزی واقع شده و دارای 50 هزار نفر جمعت است.
شهرستان دلیجان 220 هزار هکتار عرصه های طبیعی دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.