«زهرا امینی » روز یکشنبه در حاشیه شورای اداری بهزیستی استان مرکزی در محلات افزود: 72 طرح مسکن سازی برای توانجویان این استان نیز در حال ساخت است و پیش بینی می شود تا پایان امسال تکمیل و بهره برداری شود.
مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر 40 خانوار 2 معلول نیازمند مسکن هستند.
امینی افزود: برای ساخت هر واحد مسکن برای مددجویان شهری، 300 میلیون ریال و برای مددجویان روستایی، 180 میلیون ریال کمک های بلاعوض پرداخت می شود.
وی ادامه داد: شهرستان محلات در ساخت مسکن ویژه معلولان در سطح استان پیشرو است و با بهره برداری از طرح در حال ساخت 32 واحدی در این شهرستان، توانجویان نیازمند صاحب خانه شدند.
امینی، توانمند سازی و خروج سالیانه 10 درصد از مددجویان تحت پوشش از چرخه حمایتی را از اهداف مهم سازمان بهزیستی بیان کرد.
وی با بیان اینکه 110 هزار نفر از جمعیت استان مرکزی از خدمات مستمر و غیر مستمر این نهاد حمایتی بهره مند می شوند، افزود: 90 هزار نفر این جمعیت مستمری بگیر و مابقی از جامعه معلولان هستند.
مدیر کل بهزیستی استان مرکزی افزود: تاکنون 32 شرکت تعاونی همیار در سطح استان مرکزی تشکیل شده است که این شرکت ها از خدمات حمایتی و تسهیلاتی بهره مند می شوند.
فرماندار محلات نیز در این نشست گفت: افزایش یارانه برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نشان دهنده عزم دولت برای حمایت از دهک های پایین و اقشار آسیب پذیر جامعه است.
«حسن قمری » با بیان اینکه فعالیت های حمایتی بهزیستی ایثارگرانه است، افزود: برنامه ریزی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش برای کاهش آسیب های اجتماعی باید در راس کارهای خدماتی بهزیستی قرار گیرد.
وی تسهیلات اشتغالزایی روستایی و فراگیر را فرصت مناسبی برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی دانست و ادامه داد: مهارت آموزی به مددجویان در توانمندسازی مددجویان تاثیرگذار است.
قمری اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد به عنوان حلقه ارتباط جامعه و مسئولان می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشند.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت در فاصله 115 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.