به گزارش ایرنا، محمد محمدی قیداری روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سرپناه شب شهر زنجان افزود: این ساختمان مخروبه بود که بنا شد ساماندهی و برای اسکان معتادان کارتن خواب مناسب سازی شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از موضوع گورخواب های شهریار تهران، استاندار زنجان بر لزوم شناسایی چنین افرادی در این شهر دستور صادر کردند که زنجان فاقد معتاد گورخواب بود.
محمدی قیداری یادآورشد: در این زمینه 70 معتاد کارتن خواب شناسایی شد که این مرکز می تواند به نیاز ساماندهی و اسکان آنان پاسخ دهد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در زنجان پیشگیری سطح اولیه اجرا می شود و از استان های پاک کشور به شمار می آید.
وی با بیان اینکه آموزش های لازم در خصوص آسیب های اجتماعی در سطح محله ها ارائه می شود، اظهار داشت: با راه اندازی این مرکز هیچ زنجانی شب را در بیرون نمی خوابد و سرپناهی برای خواب و استراحت دارد.
محمدی قیداری ادامه داد: خط 123 این اداره کل به صورت شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی و ارائه مشاوره های مورد نیاز است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: مدیریت این مرکز به بخش خصوصی واگذار شده و یک سازمان مردم نهاد فعال در زمینه حمایت از معتادان و خانواده آنان مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان نیز اضافه کرد: این مرکز به عنوان محل پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حمایت از معتادان کارتن خواب فعالیت خواهد کرد.
مسیح الله سلطانی افزود: هدف از راه اندازی این مرکز شناسایی و مدیریت آسیب های اجتماعی است و اگرچه زنجان رتبه 30 کشوری را در پایین بودن این آسیب ها دارد اما همین مقدار اندک هم بسیار به شمار می آید.
وی تاکید کرد: اولویت فعالیت این مرکز اولویت های پنج گانه استان در زمینه اعتیاد، طلاق، انحراف اجتماعی، خشونت و نزاع است.
سلطانی اظهار داشت: برای راه اندازی این مرکز سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار صرف شده که نیمی از آن را دفتر مقابله با آسیب های اجتماعی پرداخت کرده است.
مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی زنجان با حضور معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده با ظرفیت 60 نفر به منظور ساماندهی یکی از فضاهای متروکه شهر زنجان برای اسکان معتادان کارتن خواب تاسیس شده است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.