«کمال اکبری» روز چهارشنبه در حاشیه نشست پرسش و پاسخ نمایندگان سازمان های مردم نهاد و مدیران ستادی در استانداری مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: از 14 هزار عضو سمن ها، 6 هزار در حوزه وزارت کشور، 2 هزار و 500 سمن در حوزه ورزش و جوانان، سه هزار و 500 سمن در بخش بهزیستی و 2 هزار سازمان مردم نهاد نیز از نیروهای انتظامی مجوز فعالیت گرفته اند.
وی اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد، افزایش کارآیی در راهبردهای اجتماع محور، توسعه نشاط اجتماعی، امید به زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین برنامه های سمن ها در سال جاری است.
معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور گفت: سازمان امور اجتماعی کشور سازمانی دولتی است که در آذر ۱۳۹۶ تشکیل شد.
اکبری افزود: افزایش سلامت، رضایت، نشاط و عدالت اجتماعی، نظم و احساس امنیت، پیشگیری، مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی از وظایف این سازمان است.
شفاف تر شدن قانون سازمان های مردم نهاد، تشکیل شورای مشورتی، توانمندسازی، توسعه شبکه های اجتماعی، استاندارد سازی خدمات سازمان های مردم نهاد، تقویت رابطه دولت با سمن ها و دوری از برخورد سلیقه ای در حوزه تشکل های غیر دولتی استان ها از جمله پیشنهاداتی بود که در این نشست توسط نمایندگان سمن ها مطرح شد.
نشست مشترک هیات های نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان های کشور با حضور 31 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و نمایندگان خانه سازمان مردم نهاد ایران به مدت 2 روز در اراک جریان دارد.
استان مرکزی با 12 شهرستان بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.