جدیدترین پیش بینی هواشناسی/ باران و باد شدید در تهران در دومین هفته خرداد 1403

براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمان کمی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران، گاهی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در استان خبر داد.

طبق گزارش ایسنا، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمان کمی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 از بعدازظهر امروز تا روز دوشنبه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی در سطح استان به‌ویژه روزهای شنبه و یکشنبه (۵ و ۶ خردادماه) در ساعات عصر و شب، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در بخش‌های جنوبی استان وزش باد شدید تا خیلی شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

طبق این گزارش، آسمان تهران فردا (۵ خردادماه) قسمتی ابری و وزش باد، به‌تدریج افزایش ابر و افزایش باد، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (۶ خردادماه) قسمتی ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و باد، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فرودگاه امام خمینی و ورامین با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه‌های استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایدارهای محلی تا پایان روز یکشنبه ( ۶ خرداد) هشدار داد.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی آورده است: از فردا تا یکشنبه (۵ تا ۶ خرداد) وقوع رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، مه، صاعقه به‌ویژه نیمه شمالی استان و وزش باد شدید تا خیلی شدید و خیزش گرد و خاک بویژه نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

در این وضعیت جوی اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب ، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات باغی و زراعی و احتمال ریزش سنگ در گردنه‌ها دور از انتظار نیست.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران از سفرهای غیر ضروری پرهیز و از پروازهای ورزشی و تفریحی،بالگرد و هواپیماهای سبک خودداری شود.  از  اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و  از فعالیتهای کوه نوردی همچنین از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع اجتناب و از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها اطمینان حاصل شود.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید