ایلنا: نایب رییس مجلس با بیان اینکه سکوت مجلس در برابر سخنان رییس‌جهور به خاطر حضور وی در آمریکا به نمایندگی از ملت ایران است، از مواضع لاریجانی و باهنر در دفاع از مجلس حمایت کرد و گفت: جایگاه مجلس در سخن حضرت امام(ره) و نظرات مقام معظم رهبری مشخص است و در برابر خدشه وارد کردن به آن سکوت نخواهیم کرد.
به گزارش ایلنا، سید شهاب‌الدین صدر نایب رییس مجلس، گفت: بنا بر سفارشات مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت میان قوا، پرداختن به سخنان رییس جمهور را در شرایط فعلی به صلاح نمی‌دانم، ولی این را هم قاطعانه می‌گویم که هرگز در برابر خدشه وارد شدن به سخنان حضرت امام (ره) سکوت نخواهیم کرد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اعلام حمایت از مواضع رییس مجلس و نایب رییس سابق وی، گفت: من هم مانند آقایان لاریجانی و باهنر حتما از آنچه که در چارچوب قانون اساسی، قرار دارد دفاع می‌کنم. چراکه جایگاه مجلس در کلام حضرت امام، نظرات مقام معظم رهبری و قانون اساسی جایگاه رفیعی است که قابل خدشه نیست و نکته‌ای که امروز باید همه رعایت کنیم این است که حریم رهنمودها و فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری را خدشه‌دار نکنیم.
نماینده تهران گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت میان قوای مختلف، قوای سه گانه کشور باید بیشتر رعایت کنند که در جامعه تنش سیاسی و چالشی ایجاد نشود. از همین روست که پرداختن به این موضوع را در شرایط فعلی به مصلحت نمی‌دانم، البته با مطلبی که رییس‌جمهور قبل از مسافرت به آمریکا راجع به جایگاه مجلس و جایگاه دولت اعلام کرده‌اند موافق نیستم و حتما این سخنان در موعد خود بررسی خواهد شد.
نایب رییس مجلس همچنین افزود: اختیارات و جایگاه مجلس در قانون اساسی تعیین شده و این جایگاه در فرمایش‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری نیز به طور واضح و آشکار مشخص است. حال اگر فردی هم اظهارنظری خلاف این اصول بکند، خدشه‌ای به این اصول وارد نمی‌شود. چراکه این اصول در چارچوب قانونی و تعاریف مشخص همواره ثابت و لایتغیر هستند.
صدر با تاکید بر این مطلب که سخنان حضرت امام(ره) شاخص حرکت نظام و سران نظام است، به خانه ملت گفت: شاخص نظام ما سخنان و دیدگاه‌های امام بزرگوار و نظرات مقام معظم رهبری است و جامعه ما خدشه وارد شدن بر آن را هرگز نخواهد پذیرفت. از همین رو طرح چنین موضوعی از سوی رییس جمهور آن هم در آستانه سفر به سازمان ملل به مصلحت نبود.
وی همچنین تصریح کرد: تبدیل این موضوع به یک مناقشه جدید سیاسی و بالاگرفتن اختلافات را به مصلحت نمی‌دانم. فکر می‌کنم شرایط امروز کشور ما بیشتر از هر چیز دیگری به وحدت، همدلی و یکپارچگی نیاز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.