نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اظهار داشت: دفاع از کیان مجلس نه تنها وظیفه رئیس مجلس؛ بلکه وظیفه تک تک نمایندگان است.

"عباسعلی نورا" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه رئیس جمهور قانون و ولایت را زیر سوال برده است، تاکید کرد: لاریجانی دیروز در اصفهان به شدت و با قدرت از قانون و ولایت دفاع کرد؛ این در حالی است که احمدی نژاد بیان رهبر انقلاب را زمان دار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد به ساحت مجلس خدشه وارد کرده است، گفت: وظیفه همه احترام به قانون، جایگاه رهبر و مجلس است و هیچ احدی اجازه توهین به قانون را ندارد.

نورا با اشاره به اینکه تمام جریانات پاسدار انقلاب باید از قانون و دستاورد انقلاب اسلامی دفاع کند، تصریح کرد: انتظار می رود تمام جریانات پاسدار انقلاب جهت دفاع از مجلس که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است گام بردارند.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درست است که سالها از انقلاب اسلامی گذشته است اما قوانین و قواعد مجلس مانند همان سال ها و بلکه محکم تر از آن، در حال پیگیری است و نمی توان گفت راس امور بودن مجلس تنها به زمان امام خمینی برمی گردد.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم این رهنمود رهبر انقلاب را به زمان خاصی اختصاص دهیم بدعت گذاری کرده ایم و راه را برای مخالفان افکار انقلاب باز خواهیم کرد.

نورا با بیان اینکه احمدی نژاد با این صحبت بدعت گذاری و ساختارشکنی کرده است، گفت: این ساختارشکنی کار درستی نبود و در آینده ضربه مهلکی به نظام وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور به صراحت قانون اساسی را زیر سوال برده زیرا که طبق همین قانون مجلس می تواند دولت و اعتبارنامه رئیس جمهور را رد کند؛ در حالی که هیچ قوایی نمی تواند مجلس را منحل کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: از صحبت های رئیس جمهور بوی ناسیونالیستی و انحراف از قانون می آید در حالی که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مسئولان کشور مجلس را ریل گذار معرفی کردند.

وی ادامه داد: منظور مقام معظم رهبری این است که مجلس با قانون گذاری مسیر بهره برداری و اجرای قانون را برای دولت فراهم کند و دولت باید هم راستا با مجلس حرکت کند نه آن را بی اعتبار بداند.

نورا با بیان اینکه برای فراهم شدن هر چه بیشتر وحدت کشور به آرامش نیاز دارد اظهار داشت: در شرایطی که به وحدت نیاز داریم نباید با چنین صحبت هایی در جامعه ایجاد التهاب کرد، نمی دانم قصد و هدف رییس جمهور از ایجاد چنین التهابی در جامعه و بی اعتبار کردن مجلس چیست؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.