مدیرعامل بنیاد باران در جمع فرهنگیان اصفهان با بیان اینکه شکل گیری قدرت ها بدون پشتوانه مردمی نتیجه ای جز شکست ندارد، گفت: زمانی که در شکل گیری قدرت مشارکت داشته باشیم آنگاه می توانیم مطالبه گر باشیم. بدون مشارکت نمی توانیم مطالبه و نقد داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، جواد امام با اشاره به فرصت‌های از دست رفته درگذشته؛ اظهار داشت: در بزنگاه‌های تاریخ فرصت‌هایی داشتیم اما چون بدون برنامه‌ریزی و بدون خاستگاه قبلی فراهم شده بود از آنها عبور کرده و استفاده نکردیم. بزنگاه هایی که سبب شد به جای توسعه و حرکت رو به جلو، عقبگرد داشته باشیم.

وی گفت: پس از دوم خرداد 76 که شعارها و برنامه‌های دولت در آن مقطع حول جامعه مدنی، آزادی‌های قانونی سیاسی افراد، جایگاه و کرامت انسانها بود، به سبب دستاوردهای دولت در آن مقطع که حاصل حضور مردم بود، وضعیت اقتصادی نیز با امروز قابل قیاس نبود.

مدیرعامل بنیاد باران با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه گفت: فراموش نکنیم کسانی که با شعار یارانه آمدند با اقتصاد این کشور چه کردند. دولت، در طول هشت سال جنگ کشور را با هفت میلیارد دلار نفتی اداره کرد. این را مقایسه کنید با دولت احمدی نژاد که برای اداره کشور 700میلیارد دلار درآمد نفتی داشت. در آن هشت سال وضعیت معشیت مردم ارتقا پیدا نکرد که هیچ؛ کرامت و حقوق شهروندی مردم به کجا رسید.

امام ادامه داد: ما خوشحالیم از اینکه امروز با چهره شفاف و روشن آقای قالیباف روبه رو شدیم. هم با چهره و هم با ماموریتی که به ایشان داده شده تقسیم کار درستی صورت گرفته و ماموریت ایشان تخریب، فحاشی، تهمت زدن و دروغگویی است. اگر در سطح شهر نگاه کنید رقابت چندانی برای ایشان هم وجود ندارد.

امام با تاکید بر اینکه جامعه باید آگاه شود، گفت: آقای رییسی شعار می دهد بین مردم و چپاولگران دیوار خواهم کشید، آقای رئیسی دیوار نمی خواهد بکشید اینهایی که امروز حامیان شما در جمنا هستند، همان حامیان و اعضای دولت احمدی نژادند از اینها اعلام برائت کنید.

وی تصریح کرد: کجا نیروهای اصلاح طلب مقابل نظام و رهبری و قانون ایستادند. یک جریانی می آید جلوی نیروهای انقلابی و تمام یاران امام (ره) و کسانی که در شکل گیری انقلاب بودند را می گیرد و خانه نشین می کند. 

امام گفت: امروز خوشحالیم که رای ما در 92 حتما موثر بوده دلیلش هم این فشار و تهمت ها و فحاشی های است که امروز دولت روحانی با آن روبه رو است. اگر موثر نبودیم امروز تمام داشته‌های برخی برای مقابله با رای مردم هزینه نمی‌شود و 18میلیون را 4 درصدی تصور نمی‌کردند.  

وی تصریح کرد: آقای رئیسی بگوید چپاول گری و اختلاس های چند میلیاردی توسط کدام گروه اتفاق افتاد؟ خاتمی را متهم به بی‌عرضگی کردند و امروز از کلام ایشان واهمه دارند حتی از تصویر ایشان هم واهمه دارند.

امام با بیان اینکه افراد را باید از معاشرین‌شان شناخت؛ گفت: اگر ما تلاش کنیم عقبه اینها را به جامعه معرفی کنیم، موفق شده ایم.

وی تاکید کرد: ما می خواهیم کشور را با عقلانیت اداره کنیم. برای همین وارد انتخاب و مشارکت می‌شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.