به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد حسین زادگان روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از چند طرح تولیدی در قائمشهر، افزود: برندسازی تولیدات سبب افزایش فروش و اعتماد مشتریان می شود که به دنبال خود افزایش تولید را می آورد و ایجاد شغل می کند.
وی گفت: همچنین برندسازی محصولات بویژه در بخش کشاورزی با ظرفیتی که مازندران دارد می تواند وضعیت معیشتی مردم را متحول کرده و اشتغال پایدار در روستاها ایجاد کند.
حسین زادگان گام نخست در برندسازی را ورود تخصصی به مسیر تولید دانست و تاکید کرد: یکی از ضعف ها و مشکلات ما در بخش تولیدی در سال های گذشته این بوده که افراد بدون توجه به تخصصشان و بدون این که آگاهی لازم از چرخه تولید محصولات اعم از کشاورزی و صنعتی داشته باشند، وارد کار شدند و شکست خودرند.
وی افزود: ورود نادرست به تولید سبب شده تا یک عده به نام تولید تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند ولی نه تولیدی ایجاد کردند و توانستند اشتغالی برای جوانان رقم بزنند.
معاون استاندار مازندران وظیفه دستگاههای نظارتی و اجرایی را در تشخیص سرمایه گذار واقعی مهم توصیف کرد و گفت: همه باید احساس مسئولیت کنیم و اجازه ندهیم افراد ناوارد، ناآگاه و سودجو به بهانه تولید و ایجاد اشتغال به بیت المال دستبرد بزنند.
وی با تاکید بر این که ظرفیت سازی و برندسازی محصولات تولیدی باید در اولویت مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی و تولیدگران بخش های مختلف کشاورزی اعم از باغداری، دامداری، شیلات و غیره باشد، افزود: محصولی که تبدیل به برند شود، راهش را برای صادرات هم پیدا می کند و برای تولید کننده و استان ارزش افزوده می آورد.
حسین زادگان گفت: به اعتراف تمامی کارشناسان، مدیران و تولید کنندگان، بسیاری از حوزه های تولیدی مازندران دارای توانمندی های بسیار بالایی برای برندسازی هستند که در صورت توجه به آن می توان بازار کشورهای حاشیه دریای خزر، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس را در اختیار گرفت.
وی افزود: هم اکنون برای بسیاری از محصولات کشاورزی مازندران از جمله برنج ، مرکبات و دیگر محصولات باغی و گلخانه ای، لبنیات و تولیدات برخی واحدهای صنعتی استان ظرفیت سازی های خوبی شده و با ایجاد شهرک های صنفی برای این بخش ها در استان که در حال شکل گیری است ، می توان محصولات استان را با برند در مقیاس فرامنطقه ای صادر کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، با حضور معاون استاندار یک واحد تولید نان ححجیم و نیمه حجیم، سایت راهداری و سامانه سیماک شهرداری قائمشهر در سومین روز از هفته دولت بهره برداری شد.
واحد تولیدی نان قائمشهر به گفته مدیر آن با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به مرحله بهره برداری رسید و هم اکنون در این واحد صنعتی 16 نفر در سه نوبت کاری به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.
همچنین سایت اداری راهداری قائمشهر در چهار طبقه با یکهزار و 600 متر مربع مساحت ساخته و برای آن بیش از چهار میلیارد تومان هزینه شد.
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.