به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم معنوی علاوه بر مداحی یکی از مداحان اهل بیت بر ادامه راه شهدا خصوصا مدافعان حرم تاکید شد.
شهیدان محمد بلباسی از قائم‌شهر، شهید علی جمشیدی از نور، شهیدرضا حاجی‌زاده از آمل، شهید حسن رجایی‌فر از بابل، شهید سید رضا طاهر از بابل، شهید سیدجواد اسدی از ساری، شهید سعید کمالی از میاندرود، شهید محمود دادمهر از ساری، شهید علیرضا بربری از بابلسر، شهید علی عابدینی از فریدونکنار، شهید حسین مشتاقی از نکا، شهید رحیم کابلی از بهشهر، شهید یدالله قنبری از بهشهر 13 شهید مدافع حرم هستند که اواسط اردیبهشت سال 95 در منطقه خان طومان سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسیدند.
سردار شهید محرمعلی مرادخانی در سال 1343 در روستای چلاسر از توابع شهرستان تنکابن به دنیا آمد و در تمامی هشت سال دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت.
وی پس از زیارت حضرت امام رضا (ع) به پابوس امام سوم شیعیان حضرت امام حسین (ع) مشرف شد و پس از آن برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه اعزام و بعد از پنج روز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پیکر مطهر سردار شهید محرمعلی مرادخانی در گلزار شهدای شهرستان تنکابن به خاک سپرده شد.
حسن عباسی یک تحلیلگر مسائل سیاسی در این آیین معنوی با اشاره به اینکه شهدا سرمایه های اصلی نظام و انقلاب هستند، گفت : شهدا انسان هایی هستند که به هدف خلقت دست پیدا کرده اند و با غلبه بر هوای نفس خود بندگی خدا را پذیرفته اند.
وی به تفاوت کارنامه حکومت دینی با حکومت های غرب اشاره کرد و اظهار داشت : کارنامه یک حکومت اسلامی با انسان سازی در جامعه شناخته می شود و ملاک تنها ساخت بهترین ماشین و هواپیما نیست.
عباسی گفت : حکومت های غربی هیچگاه نمی توانند شهیدانی همچون حججی ها و مرادخانی ها را تربیت کنند.
وی یادآور شد : جمهوری اسلامی اگر 40 سال استوار و با صلابت در برابر دشمنان ایستادگی کرده به برکت خون شهدا و مقاومت و همراهی ملت بزرگ ایران بوده است.
شهرستان 165 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
/1702/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.