به گزارش خبرنگار ایرنا ، در حج تمتع امسال سه هزار و 200 مازندرانی به همراه 124 نفر عوامل اجرایی در قالب 24 کاروان با 12 سورتی پرواز مهمان خانه خدا می شوند .
پروازهای رفت حجاج مازندرانی از فردا 15 مرداد آغاز می شود و تا 21 همین ماه ادامه خواهد داشت و مدت اقامت زایران خانه خدا هم از 32 تا 34 روز متغیر است.
بر اساس اعلام اداره کل فرودگاههای مازندران ، نخستین پرواز زایران مازنی ساعت 5 و 45 دقیقه دوشنبه فرودگاه دشت ناز ساری را با چهار کاروان از شهرستان های ساری و نکا به کشور عربستان ترک می کند.
22 کاروان از 24 کاروان زایران مازندرانی در مسیر رفت به فرودگاه مدینه می روند و سفر معنوی خود را از شهر پیامبر گرامی (ص) آغاز می کنند و 2 کاروان هم که قرعه ' مدینه بعد ' به نامشان خورد سفر خود را از جده آغاز می کنند.
بازگشت حجاج مازندرانی هم از 17 شهریور آغاز می شود.
تمامی پروازهای رفت و برگشت حجاج استان از فرودگاه دشت ناز ساری انجام می شود و هواپیماهای به کار گرفته شده هم از خطوط هوایی سعودی است.
مدیرکل فرودگاههای مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آمادگی کامل فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری برای انجام پروازهای حج تمتع امسال خبر داد و گفت : سالن هفت هزار متر مربعی امسال برای بدرقه کنندگان و استقبال کنندگان در نظر گرفته شده است تا خانواده ها و همراهان زایران و حاجیان ساعات راحت تری را تجربه کنند.
نبود سالن ویژه برای مشایعت و استقبال کنندگان زایران و حاجیان در سال های گذشته همواره یکی از مشکلات خانواده حجاج بود و آنان مجبور بودند در بیرون از محوطه فرودگاه یا بخشی از محوطه داخلی آن به انتظار بنشینند.
امسال 85 هزار نفر از ایران برای حج تمتع به کشور عربستان اعزام می شوند که این عدد بر اساس سهمیه یک هزارم جمعیت هر کشور است.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.