به گزارش ایرنا ، برای بهره برداری از این تعداد طرح ها حدود 72 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با سود 4 درصد و بازپرداخت پنج ساله پرداخت شده است که زمینه اشتغال برای 76 نفر فراهم شده است.
تسهیلات داده شده به تولیدکنندگان گل و گیاه با سود چهاردرصد است که پس از تنفس یکساله باید در مدت پنج سال بازپرداخت شود.
این طرح ها در بخش گل و گیاه و در 6 روستای بخش مرکزی عباس آباد به بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل صندق کارآفرینی امید کشور درآئین بهره برداری متمرکز از این طرح ها گفت که برای توسعه پایدار در روستاها باید به کسب و کار واحدهای کوچک در این مناطق توجه شود هرچند در دوره های گذشته هم چنین اقداماتی صورت گرفت اما امروز اهتمام دولت تدبیر و امید حمایت از کسب و کار در حوزه روستایی است.
اصغر نوراله زاده افزود : نکته مهم تر آنکه مشارکت محلی می تواند در توسعه و ابادانی روستاها اثر بخش باشد و امروز در دنیا نیز سابقه ندارد که تحولی رخ دهد اما مردم مشارکتی نداشته باشند .
وی اظهارداشت : دراین روستا نیز آثارو نتایج به دست آمده نشان داده که مردم در حوزه کسب و کار اشتیاق واستقبال خوبی از خود نشان داده اند .
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت :‌ مشارکت پذیری مردم درکسب و کار یک سرمایه اجتماعی است و نکته دیگر آنکه در توسعه و مشارکت محلی نقش دارد .
نوراله زاده افزود : این صندوق آمادگی دارد تا جشنواره گل و گیاه درغرب مازندران در کنار نمایشگاه گل و گیاه برگزار کند تا بتوانیم به کارآفرینان برتر جوایزی اهدا شود.
وی خواستار راه اندازی پایانه گل وگیاه برای رفع مشکلات تولید کنندگان گل و گیاه در غرب مازندران شد و تاکید کرد که با تحقق این مهم شاهد رونق اقتصادی و نیز درآمد بیشتر این قشر مولد جامعه خواهیم بود.
بزرگ ترین پایانه صادراتی گل و گیاه ، گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی شهرستان عباس آباد در غرب مازندران با گذشت حدود 12 سال از آغاز عملیات اجرایی، هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است.
عملیات اجرایی این طرح ملی از سال 1384 درآئینی با حضور مسئولان کشوری ، استانی و محلی در زمینی به گستره حدود 22.5هکتار در منطقه اسبچین از توابع شهرستان عباس آباد غرب مازندران آغاز شد.
استقرار امکانات اداری ، سالن تجارت الکترونیک و حراج ، 184 دفترv.i.p ، نمایشگاه شیشه ای و دائمی ،‌ فضاهای آموزشی ،‌تحقیقاتی ، (دانشگاه مجازی ) ،‌بازار خرید و فروش ،‌ آزمایشگاه های مجهز و مدرن 9 سالنه ، قرنطینه گل و گیاه ، کنترل کیفی ، سردخانه های زیر صفر و بالای صفر ، سالن بسته بندی ، تخلیه و بارگیری ، امکانات رفاهی و رستوران ، بانک ، گمرک ، قرنطینه ، استاندارد ،‌بهداشت ، دامپزشکی ، اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و موسسه بذر و نهال از مهم ترین بخش و مشخصات این پایانه بوده است.
مدیر عالم صندوق کارافرینی امید کشور همچنین گفت که درصدد هستیم تا در نحوه پرداخت تسهیلات به متقاضیان در روستاها تسهیل ببخشیم .
روستای بااوج خیل با 400 نفرجمعیت درقالب 115 خانوار در فاصله حدود چهارکیلومتری ضلع جنوبی شهرستان عباس آباد قرار دارد.
فرماندار عباس آباد نیز در خصوص پایانه گل و گیاه این شهرستان گفت: اخیرا جلسه ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی و نیز اعضای کمیسیون کشاورزی در خصوص رفع مشکلات راه اندازی این پایانه و صادرات تصمیماتی خوبی اتخاذ شده است.
حق الله کثیری ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر پایانه گل و گیاه این شهرستان برای صادرات انواع گل های تولیدی این منطقه راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه روستای اوج خیل در سال 96 به عنوان یک روستای سالم و کارآفرین به صندوق کارافرین امید معرفی شده است گفت : از سال گذشته تاکنون با حمایت این صندوق شاهد شکوفایی صنعت تولید گل و گیاه در این منطقه هستم که باعث اشتغالزایی جوانان این روستا شده است.
فرماندار عباس آباد ابراز امیدواری کرد که تعداد هفت روستای دیگر هم تا پایان سال به عنوان روستاهای سالم برای رفع بیکاری معرفی شوند.
روستاهای مشهدی سرا ، بااوج خیل ، حیدر آباد ، زیارت ور ، سید محله در زمینه کشاورزی بویژه تولید انواع گل و گیاه ، مرکبات و برنج فعالیت دارند و گفته می شود که حتی یک نفر هم بیکار ندارد.
سال گذشته حدود 12 هزار گلدان به ارزش دلاری حدود 700 هزار دلار از عباس آباد به کشور ارمنستان صادر شد.
عباس آباد دارای 43 روستا ، سه شهر و نیز دستکم 50 هزار نفر جمعیت دارد . این شهرستان دارای 56 هکتار گلخانه و نیز 106 هکتار پرورش گل در فضای باز است .
/1602/7078/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.