مهرداد پیرحیاتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تحلیل تجارت خارجی استان در 3 ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گفت: عمده کالاهای صادراتی گمرک یزد را کاشی و سرامیک ، میلگرد ، نایلون ، ظروف شیشه ای و هیدرو کربن بوده که به کشورهای عراق ، افغانستان ، پاکستان و ترکیه صادر می شود.
وی افزود: در این مدت 6 هزار تن کالا به ارزش 23 میلیون دلار از طریق گمرک یزد به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن از نظر ارزش 11 درصد و از حیث وزن 14 درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرک استان یزد، رشد ارزش واردات استان را از دستاوردهای سامانه جامع امور گمرکی اعلام کرد و ادامه داد: با راه اندازی سامانه های الکترونیکی از کم اظهاری در گمرک جلوگیری شده است .
پیرحیاتی تصریح کرد: عمده واردات گمرک یزد مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی استان است که بیشتر آن از کشورهای اروپایی وارد کشور می شود.
وی در ادامه درباره وضعیت درآمدهای این اداره کل در سال گذشته گفت: درآمدهای وصولی گمرک یزد در سال 1395 با 34 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 526 میلیارد ریال رسید در حالی که میزان واردات گمرک یزد از نظر وزن یک درصد کاهش و از نظر ارزش بدون تغییر بوده است.
این مسئول تصریح کرد : همچنین در سال گذشته 288 میلیارد و 507 میلیون ریال حقوق ورودی در گمرک یزد وصول و به حساب خزانه واریز شده است.
وی درباره گستردگی فعالیت های این اداره کل نیز گفت: این مجموعه روزانه بطور میانگین 100 تا 150 اظهارنامه صادراتی دارد و 600 وسیله نقلیه سنگین از گمرک یزد به مقصد سایر کشورها بارگیری می شود.
مدیرکل گمرک یزد در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان اینکه تشریفات جدید صادرات در گمرک از ١٧تیرماه اجرایی می شود افزود: این مصوبه در راستای تسریع و تسهیل تشریفات کمرگی و با هدف بهبود فضای کسب و کار انجام می شود.
گمرک استان یزد در سال1365 به صورت دفترخانه گمرکی با 11پست سازمانی برای انجام امور مربوط به امانات پستی و مبارزه با قاچاق کالا ( که قبلاً توسط اداره کل دارایی استان انجام می گرفت ) شروع به کار کرد و رویه صادارت در آن در سال 1369 اجرا شد.
اداره کل گمرک استان یزد در بین 124 گمرک صادراتی کشور در ردیف 10 گمرک برتر صادراتی قرار دارد.
کالاهای صادراتی این استان هم اکنون از طریق گمرک استان به 45کشور جهان صادر می شود.
1968/ 6197 خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار : فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.