به گزارش ایرنا، فرماندار ساوجبلاغ در این نشست با بیان اینکه سال 96 سال به بار نشستن تلاش های چند ساله گذشته است، گفت: درسه سال و نیم گذشته رفع موانع همکاری‌های خارجی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، برنامه ریزی مالی و ارائه تسهیلات برای تقویت روند خرید کالاهای داخلی و کفه تقاضا در جامعه، حمایت از واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان، رفع موانع پیش روی صنعت گردشگری، مبارزه جدی و بی وقفه با قاچاق کالا و تلاش برای توسعه صادرات در ازای کاهش میزان واردات از مهمترین اقدامات دولت یازدهم برای تحول در وضعیت خموده تولید ملی بود که باعث اجرایی شدن چندین طرح در شهرستان ساوجبلاغ در سال 96 و موجب به بار نشستن تلاش ها خواهد شد.
ابوالقاسم پالیزگیر گفت: اجرایی شدن شهرک صنعتی ساوجبلاغ، شهرک ماموت، طرح ایران کاوه سایپا با سرمایه گذاری خارجی و اشتغال قابل توجه به صورت مستقیم وغیر مستقیم برای 4 هزار نفر، شرکت صنعتی هیمالیا با اشتغالزایی 500 نفر، شهرک دارویی برکت، راه اندازی مترو کرج - هشتگرد و بیمارستان شهرجدید هشتگرد از جمله طرح هایی است که در سال 96 اجرایی خواهد شد.
وی افزود: تحقق آرزوی دیرینه مردم برای تخصیص آب سد طالقان به شهرجدید که اکنون در حال آماده سازی مسیرانتقال لوله به مخزن شهرجدید بوده تا در فصل گرما مردم از آب خط انتقال طالقان بهره مند شوند از دیگر طرح هایی است که در سال 96 اجرایی می شود.
پالیزگیر گفت: فرهنگ‌سازی در میان مردم برای استقبال از کالای ایرانی و تولید کنندگان، برای افزایش کیفیت تولید و ایجاد اعتماد در مصرف کننده در راستای عمل به منویات رهبری ضروری است.
وی اظهار داشت: مهمترین مزیت‌های حمایت از تولید داخلی رونق چرخه‌های اقتصادی و صنعت کشور است و ارجحیت تولید داخلی با خود رونق کسب و کار را به همراه می آورد و رفع بیکاری هم درمانی بهتر از تقویت توان داخلی و تولید ملی ندارد و تجربه نشانگر آن است که اشتغالزایی با باور به تولید داخلی و توجه به ظرفیت‌های ملی محقق می شود.
وی از دهیاران خواست تا تقویت اقتصاد روستایی را در اولویت کارها قرار داده و روسای ادارات نیز در تحقق این امر تلاش نمایند چرا که با توسعه گردشگری منابع پایدار اشتغال ایجاد خواهد شد.
پالیزگیر به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به ساوجبلاغ در ایام نوروز اشاره کرد وگفت: این سفر صرفا برای گذران تعطیلات بود که ما از این فرصت استفاده کرده و با برگزاری چندین نشست مشترک مطالبات مردم را به ایشان انتقال داده تا در مجلس پیگیری های لازم را انجام دهند.
پالیزگیر در پایان عمل به توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر انتخابات حداکثری و بی طرفانه را سرلوحه کار مجریان انتخابات آتی بیان کرد.
امام جمعه ساوجبلاغ نیز با توصیه به مدیران در زمینه رعایت اخلاق وخدمتگزاری به مردم، تلاش جدی مسئولان برای رونق کسب و کار وتحقق فرامین رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را خواستار شد.
حجت الاسلام محمد تقی ناطقی با تاکید بر اینکه تقوا پیشه کنید زیرا تقوا کلید رستگاری است در ادامه افزود: از ثمره های تقوا این است که انسان از بند نفسانیت و خودخواهی رها می شود و انگیزه های الهی را جایگزین می کند و خدمت به مردم مستلزم تقوا پیشه کردن است و در کنار این امر خود را رها کردن و مصالح جامعه را در نظر گرفتن است‌.
وی از مسئولین خواست زبان و اخلاق و رفتارشان برای خدا در خدمت خلق و بندگان خدا باشد و با مردم با کرامت رفتار کنند.
وی بابیان اینکه رسیدگی به مشکلات مردم باید در دستور کار مدیران قرار گیرد، تأکید کرد: حرمت و کرامت ارباب رجوع در زمان مراجعه به ادارات باید رعایت شود.
وی در ادامه به شعارسال 96 اشاره کردوگفت : تشویق به خرید و مصرف کالای ایرانی و بومی یکی از راه‌های تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب در اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی است.
نماینده مردم ساوجبلاغ ، نظرآباد وطالقان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال شعاری بود که رهبر انقلاب برای سال 1396 برگزیدند، شعاری که نشانگر نگاه راهبردی ایشان به مقوله اقتصاد در جهت پیشرفت است و با پیگیری این راهبرد و تلاشی مجدانه در مسیر آن رونق تولید و کسب و کار میسر خواهد شد.
محمود بهمنی بابیان اینکه امسال باید به داد اشتغال برسیم، گفت: تیم های ویژه حمایت از تولید برگزار خواهد شد تا صنایع تولیدی صادرات محور گردد.
وی گفت: تولیدکنندگان در ازای این حمایت باید کیفیت محصولات خود را افزایش داده تا مردم نیز به تولیدات داخلی اعتماد کنند تا زمینه اشتغال جوانان محیا شود.
نماینده مردم ساوجبلاغ ، نظرآباد وطالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های تحمیل شده، گفت: اختراعات و اکتشافات زائیده نیاز است و در زمان تحریم با تفکرهایی که انجام شد با افزایش ذخایر ارزی در طول یکسال 6 ونیم میلیارد دلار از تبدیل ارز سود بردیم.
وی گفت: مردم ما در این زمینه خوب عمل کرده که امیدواریم با وحدت و همدلی، تولید امسال رونق بخشیده شود.
وی گفت: میان اشتغال و تولید رابطه ای منسجم و همسو وجود دارد به عبارتی هرچه تولید بیشتر شود، اشتغال هم رونق می گیرد و هر چه از میزان تولید داخلی کاسته شود، بر خیل بیکاران افزوده خواهد شد، پس توجه به این دو مقوله کلیدی امری شایسته و بایسته است.
بهمنی همچنین زمینه سازی حضور حداکثری مردم در انتخابات 29 اردیبهشت و رعایت اخلاق انتخابات را به مسئولان یادآوری کرد.
وی گفت: دوران انتخابات بسیار حائز اهمیت است چرا که دشمنان کار با شخص انتخاب شده ندارند و تنها حضور پرشور مردم را ملاک قرار می دهند و با حضور پرشورمردم در انتخابات همچون 22 بهمن تمامی توطئه های دشمن فروکش خواهد کرد.
بهمنی از مسئولین ومردم خواست تا با ملاک قرار دادن حریم، آبروی افراد راحفظ کرده و با وحدت و دوستی انتخابات سالمی را برگزار کنند.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.