رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پرداخت صنعتگران به‌عنوان صاحبان ایده به مقوله نوآوری نشانه امید است.

به گزارش ایلنا از ساری،رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه استاندار مازندران، مسؤولان استانی و شهری مهمانان ویژه این رویداد ملی بودند.

در این رویداد مهم ملی 50 فناوری مورد تقاضا در دستور کار محققان و نخبگان قرار گرفت و در پایان با حضور مسؤولان از نخبگان و فعالان اقتصادی برتر مازندران قدردانی شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این رویداد ملی با اشاره به نقش مهم و اساسی علم و دانش در دنیا، اظهار داشت: می‌توان به روشنی این روزها نقش غیرقابل انکار علم، فناوری و پژوهش را در دنیای کنونی مشاهده کرد و سبقت کشورهای مختلف فعال در زمینه علم و دانش را از یکدیگر دید.

اسماعیل قادری‌فر افزود: نخستین رویداد ملی فناوری تقاضا محور طبری با عنوان رویداد ملی شتاب، فناوری‌های تقاضامحور می‌تواند گام مهم و اساسی در این راستا باشد و بیشتر از گذشته فعالان اقتصادی و نخبگان را به سوی هم سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه لازم است تا صنعت‌گران به عنوان صاحبان ایده به امر نوآوری بپردازند، تصریح کرد: این حرکت اساسی باعث ایجاد امید و حرکت‌های کارساز می‌شود.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: چالش‌های موجود بر سر راه اقتصاد و فعالان اقتصادی مانع کندی حرکت رو به جلو نمی‌شود و همه در راستای اهداف کلان گام به جلو داریم.

این مسؤول با اشاره به اینکه نخستین رویداد ملی فناوری تقاضا محور طبری یک نمونه موفق و بارز در این مسیر است، گفت: با اجرای برنامه‌های مختلف برای توسعه اکوسیستم که در حال اجرا است شاهد شکوفایی این مهم از شرق تا غرب و شمال تا جنوب کشور هستیم.

قادری‌فر یادآور شد: لازم است تا با الگوی توسعه، جریان ایده‌پردازی در کشور را راه بیاندازیم هر چند امروز بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور به این منطق رسیدند که شتاب‌دهنده عرضه و تقاضا بوده و حرکت‌های رو به پیشرفت را سرعت دهند.

وی با اعلام اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برنامه کامل توسعه اکوسیستم، نوآوری و شکل‌گیری نوآوری و فناوری جریان ایده‌محوری را به تولید محوری در دستور کار دارد، گفت: از سوی این نهاد از ایده‌ها و تکنولوژی سازنده حمایت خوبی انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.