به گزارش ایرنا، علی مهرعلیزاده شامگاه دوشنبه در سومین همایش صنعت چاپ ایلام در مجتمع ارشاد این شهر اظهار کرد: برای تحقق این مساله باید ظرفیت ‌های استان در نظر گرفته شود و با شناسایی موانع و چالش ها در این زمینه برنامه روشنی برای این صنعت در استان ترسیم شود.
وی با بیان اینکه باید از توان نخبگان و محققان استفاده شود، ادامه داد: نگاه به حوزه چاپ نباید صنعتی بلکه باید فرهنگی باشد و معرفی این حوزه به شکل‌ های مختلف برای عموم مردم و دستگاه‌های مختلف با شیوه ای اثرگذار در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام بر راه اندازی نمایشگاه محصولات صنعت چاپ در استان تاکید کرد و گفت: برپایی این نمایشگاه فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت ‌های این حوزه، ایجاد رقابت سالم بین چاپخانه داران و در نهایت رونق این صنعت خواهد داشت.
مهرعلیزاده اضافه کرد: توسعه و حمایت از صنعت چاپ موجب ایجاد اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در استان می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این آیین بر لزوم بروز رسانی حوزه صنعت چاپ و نشر در ایلام متناسب با نیاز این استان با توجه به توسعه فناوری‌های جدید تاکید کرد.
علی محمد نیاکان یادآور شد: استان ایلام در حوزه صنعت چاپ دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی است که مهم ترین آن همجواری با کشور عراق و استفاده از این ظرفیت برای بازاریابی و توسعه این صنعت در این کشور همسایه محسوب می شود.
حمیدرضا عبدی نماینده چاپخانه‌ داران استان ایلام نیز در این همایش مطالبی در خصوص مشکلات این حوزه را ارایه کرد.
در پایان این آیین از 51 نفر از چاپخانه‌داران، کارگران و سرمایه‌گذاران حوزه صنعت چاپ این استان با حضور مسوولان اجرایی و فرهنگی تجلیل شد.
16 چاپخانه سنتی، 27 چاپخانه دیجیتال، یک لیتوگرافی و 12 چاپ سیلک در استان ایلام فعالیت می کنند.
در سالنامه رسمی کشور 11 شهریورماه به عنوان روز صنعت چاپ نامگذاری شده است.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.