سید محمد جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حالیکه سرانه کشوری تعداد نانوایی به ازای هر یک هزار و 300 نفر یک نانوایی است که این رقم در مازندران بازای هر 750 نفر یک واحد است .
وی ادامه داد : همچنین سرانه کشوری مصرف روزانه آرد در هر نانوایی هشت تا 10 کیسه که این رقم در مازندران پنج کیسه است .
مدیر عامل شرکت غله منطقه 2 گفت : راه اندازی و فعالیت با فاصله اندک نانوایی ها در مازندران که تعدد این صنوف را ایجاد کرده موجب ضرر و خسران برای فعالیت فعالان واقعی در این زمینه شده است .
وی با اشاره به اینکه در دادن مجوز به نانوایی ها باید اهلیت سنجی و راستی آزمایی صورت بگیرد ، گفت : صدور مجوز فعالیت بدون در نظر گرفتن فعالان واقعی در این عرصه باعث شده تا این مساله رقم بخورد .
مجوز فعالیت نانوایی را کارگروه آرد و نان با محوریت صنف خبازی ها زیر نظر سازمان صنعت ، معدن و تجارت صادر می کند .
وی همچنین حذف رعایت حدود صنفی در ایجاد نانوایی را از دیگر مواردی ذکر کرد که باعث انباشت نانوایی ها در مازندران شده است .
به گفته جعفری در سال های اخیر با دستور وزارت صنعت ، رعایت حدود صنفی برای ایجاد نانوایی حذف شد که تبعات آن را با گذشت چند سال ، اکنون با نزدیک بودن فواصل واحدهای نانوایی شاهد هستیم .
وی به تاکید استاندار مازندران برای رفع مشکلات نانوایی و کیفیت نان در استان اشاره کرد و گفت : در آخرین جلسه کارگروه نان مازندران تهیه بسته مشکلات این بخش و ارائه راهکارها برای حل آنها پیشنهاد شد .
مدیر عامل شرکت غله منطقه 2 گفت : اعمال حدود صنفی برای نانوایی ها و اهلیت سنجی نانواها از جمله پیشنهادهایی است که در این بسته قرار داده شد .
بیش از چهار هزار نانوایی در مازندران فعالیت می کنند که در طرح نظام واحدهای خبازی های استان ، نانوایی ها به چهار درجه تقسیم شدند که تنها 2 درصد نانوایی های مازندران درجه یک هستند 22 درصد درجه 2 ، 50 درصد درجه سه و 26 درصد نیز درپایین ترین درجه و در درجه چهار قرار دارند .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.