حامد عبداللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : آورد رودخانه های شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت که تامین آب کشاورزی سه شهرستان را بر عهده دارد در 9 ماه سال آبی امسال(مهر 96 تا خرداد 97) درمقایسه با مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش یافت.
وی تصریح کرد: میزان آبدهی 21 رودخانه دائمی و فصلی از جمله چالوس، سرد آبرود، علویکلا ، صلاح الدین کلا ، وازیوار ،‌ توسکاتک ، چلک ، خیرود ، ماشلک ، کرکرودسر، رودبارک ،‌ چالوس و نمک آبرود سه شهرستان در 9 ماه سال گذشته حدود یک میلیارد متر مکعب بوده است.
مدیر امور منابع آب شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت با اشاره به تامین آب شرب 3 شهرستان از آب 5 هزار چشمه افزود: امسال با توجه به مناسب نبودن بارندگی در یکسال گذشته شاهد کاهش 40 درصدی آب دهی چشمه های این مناطق هستیم.
وی با اشاره کاهش بارندگی ها و کاهش آب دهی چشمه ها از مردم خواست با استفاده بهینه در مصرف آب شرب همکاری لازم را برای مدیریت مناسب به عمل آورند.
عبداللهی با اشاره به میزان مصرف آب شرب این شهرستانها گفت : مصرف آب شرب حوزه شهری 3 شهرستان فوق در سال گذشته 28 میلیون و 900 هزار متر مکعب و در حوزه روستایی این شهرستان ها نیز 29 میلیون و 500 هزار متر مکعب بود.
تعداد روستاهای شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت 300 روستا است که 60 درصد این روستاها تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.
مساحت کل حوزه آب منطقه‌ای شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت سه هزار و 965 کیلومتر مربع است.
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.