ابوالفضل شهباز روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا،‌ افزود: در این راستا تعمیرات دوره ای چاه ها وز تعویض و اصلاح لوله های آبکش در اردیبهشت امسال انجام شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر سد الغدیر،‌ آب مور نیاز مناطق شهری ساوه از طریق 29 حلقه چاه با توان آبدهی 480 لیتر بر ثانیه تامین می شود.
شهباز گفت: شرکت آبفای شهری در ماه های گذشته نسبت به تعمیر چهار حلقه از چاه ها و انجام تعمیرات دوره ای تصفیه خانه شهر ساوه اقدام کرد و اکنون این تاسیسات با تمام ظرفیت در مدار استفاده هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ساوه همچنین اعلام کرد: ذخیره اب پشت سد الغدیر ساوه به عنوان یکی از منابع اصلی تامین آب مورد نیاز این شهر 60 میلیون متر مکعب است در حالی که حجم کلی ظرفیت این سد 280 میلیون متر مکعب تعریف شده است.
وی اظهار کرد: سهیمه برداشت آب از سد الغدیر ساوه برای تامین مصارف شهری مشخص است و متناسب با سهم تعیین شده می توان از آن برداشت کرد.
شهباز ادامه داد: کمتر از 25 درصد شهر ساوه به سیستم فاضلاب تجهیز شده و به همین دلیل نیاز به توسعه و ایجاد انشعاب در 75 درصد مناطق شهری محسوس است.
وی گفت: اجرای سیستم شبکه فاضلاب در مناطقی مانند خیابان های مطهری،‌ امیرکبیر،‌ آزادی،‌ سپاه و حاج بلوک اجرا شده و امید می رود تا پایان امسال کار استقرار شبکه فاضلاب در مناطق شمالی شهر ساوه پایان یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ساوه خاطرنشان کرد: خروجی پساب فاضلاب این شهر 50 لیتر بر ثانیه است که با استفاده از سیستم تصفیه خانه از نوع لجن فعال و با هوادهی گسترده انجام می شود.
شهباز گفت: بیشتر پساب خروجی فاضلاب شهر ساوه در زمینه های کشاورزی و صنعتی مصرف می شود که کمک موثری به تداوم جریان آب بهداشتی در حوزه خانگی است.
شهر ساوه با حدود 240 هزار نفر جمعیت دارای 53 هزار مشترک و مصرف کننده آب است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.