حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طرح جامع 186 امامزاده مازندران از سوی سازمان اوقاف کشور تهیه و تصویب شد و می بایست اجرا شود .
وی ادامه داد : براساس اولویت بندی نظیر میزان استقبال عمومی ، میزان درآمدزایی و نیز امکانات رفاهی اجرای طرح جامع در برخی امامزاده های مازندران از سالهای قبل آغاز شده است .
مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به اینکه این طرح در 30 امامزاده شاخص استان در حال اجرا است ، گفت : با وجود گذشت یک دهه از زمان آغاز این طرح در برخی امامزاده های مازندران اما این طرح ها با وجود گذشت زمان به بهره برداری نرسیده است .
وی از امامزاده عبدالله آمل به عنوان یکی از قدیمی ترین طرح های جامع امامزاده های مازندران نام برد که از سال 1389 عملیات اجرای آن آغاز شد .
حجت الاسلام حیدری گفت : با وجود گذشت حدود 9 سال از زمان اجرای طرح در این امامزاده شاخص مازندران این طرح تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .
وی منابع تامین اعتبار برای اجرای طرح جامع امامزاده ها را پرداخت تسهیلات با کارمزد یک درصد از منابع داخلی سازمان اوقاف کشور و نیز از محل درآمدهای بقاع امامزادگان اعلام کرد .
به گفته مدیر کل اوقاف مازندران با توجه به حجم بالای عملیات عمرانی در طرح جامع امامزاده ها ، اجرای این طرح ها تنها با این اعتبارات کفایت نمی کند و نیاز به توجه و نگاه ویژه تری در این زمینه است .
وی هزینه اجرای طرح جامع در هر امامزاده شاخص مازندران را در حال حاضر 50 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : با توجه به گرانی و افزایش قیمت نهاده های ساختمانی و عدم تامین هزینه مالی ، اجرای این طرح در سال های بعد قطعا هزینه بیشتری خواهد داشت .
حجت الاسلام حیدری از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست تا برای جلوگیری از زمانبر شدن و کاهش مدت زمان اجرای پروژه های طرح جامع امامزاده های مازندران با تخصیص اعتبار همراهی های لازم را داشته باشد .
طرح جامع امامزادگان و بقاع متبرکه برای جلوگیری از ساخت و سازهای نامناسب، طراحی و نقشه کشی های صحیح و اصولی یک بقعه متبرکه تهیه می شود .
در طرح های جامع بقاع متبرکه علاوه بر نیازهای عمرانی آستان مقدس امامزادگان نیازهای مختلف زایران در زمینه های خدماتی، زیارتی، فرهنگی و بعضا گردشگری در نظر گرفته می شود.
مازندران یکهزار و 361 امامزاده دارد و باتوجه به گردشگر بودن استان ، مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای دیگر به این استان می آیند و دیدن و اقامت در بقاع امامزادگان از جمله مناطقی است که مورد نظر آنها قرار می گیرد .
آمار اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران نشان می دهد که در نوروز امسال پنج هزار نفر در این اماکن اقامت کردند .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.