دکتر علی اصغر شریفی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ماه های گذشته مواردی از ابتلا به این بیماری گزارش شده بود، افزود: پیشگیری و کنترل تب مالت به عنوان بیماری مشترک بین دام و انسان با جدیت دراستان البرز دنبال می شود.
وی بیان داشت: بر اساس آمار اعلام شده میزان ابتلا به تب مالت در کشور نسبت به گذشته کمتر شده ولی باید این میزان را به کمترین سطح رساند.
شریفی به مردم توصیه کرد که از لبنیات پاستوریزه، بهداشتی و در بسته بندی های مناسب استفاده کنند زیرا مصرف لبنیات سنتی احتمال ابتلا به بیماری تب مالت را به دنبال دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز همچنین به وضعیت واکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی اشاره کرد و افزود: واکسیناسیون دام ها علیه این بیماری به صورت کامل در واحدهای دامی سنتی و صنعتی سنگین استان انجام شده است.
وی با اشاره به وارداتی بودن واکسن تب برفکی و گرانی آن، گفت: با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این واکسن خریداری و در بسیاری از نقاط عشایری و روستایی استان واکسیناسیون به صورت رایگان انجام شد.
شریفی اضافه کرد: همچنین در دامداری های صنعتی با همت خودشان این کار به صورت کامل تحت پوشش قرار گرفت و به رغم اینکه در اواخر سال قبل و اوایل فروردین درگیری هایی داشتیم اکنون تقریبا این بیماری
به حد بسیار پایینی رسیده و توانسته ایم بیماری را کنترل کنیم.
استان البرز حدود 350 هزار راس دام سبک و سنگین دارد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.