به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار اسکندر مومنی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری تاکید کرد که بر همین اساس برای ورود ماموران نیروی انتظامی به این اماکن همانند سایر اماکن عمومی محدودیت قانونی وجود ندارد.
وی به مدیران شهرک های ساحلی و مالکان پلاژهای خصوصی در باره ضرورت رعایت موازین اخلاقی و هنجارهای فرهنگی و اجتماعی در این حوزه ها هشدار داد و اظهار داشت : برای این افراد نشست های تخصصی امنیتی ، اجتماعی و انتظامی برگزار شده است .
جانشین فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت : مسافرانی که به سواحل دریای خزر سفر می کنند باید به خاطر خود و سایر گردشگران ، امنیت عمومی و اخلاقی را رعایت کنند.
وی افزود : سواحل دریا مانند خیابان ها ، معابر ، بوستان ها و دیگر اماکن ، حریم عمومی به شمار می رود و در حریم عمومی به باید به گونه ای رفتارکرد که امنیت اخلاقی و اجتماعی حفظ شود.
او ادامه داد : رفتارها در حریم عمومی با حریم خصوصی تفاوت های زیادی دارد و برای معابر و حریم عمومی در هر کشوری قواعد مشخصی مبتنی بر هنجارهای مورد قبول آن جامعه وجود دارد که همگان ملزم به رعایت آن هستند .
مومنی اظهار داشت : درخواست ما از تمام مسافرانی که به اماکن عمومی از جمله سواحل دریای خزر می آیند این است که هنجارهای اخلاقی و شئون عمومی را رعایت کنند ، در غیر این صورت نیروی انتظامی با کسانی که بخواهند امنیت عمومی را سلب کنند ،مطابق با قانون برخورد خواهد کرد.
** 25 خرداد ، آغاز اجرای طرح های انتظامی در سواحل خزر
جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین با اشاره به اهمیت تامین امنیت مسافران و گردشگران در سواحل دریای خزر ، گفت که این نیرو با برهم زنندگان امنیت اخلاقی و عمومی در سواحل برخورد می کند.
وی از آغاز اجرای طرح امنیتی ، اجتماعی و انتظامی دریای خزر در استان های شمالی از بیست و پنجم خرداد ماه جاری خبر داد و افزود که این طرح تا پایان فصل تابستان ادامه می یابد.
مومنی گفت که در این مدت نیروی انتظامی با استفاده از 140 فروند شناور و بیش از پنج هزار نیرو در قالب یگان های ویژه ، دریابانی و انتظامی به وظیفه اش در تامین امنیت سواحل دریای خزر اقدام می کند.
اجرای طرح سالمسازی دریا که نیروی انتظامی یکی از دستگاههای دخیل در آن است از اول خرداد ماه در مازندران آغاز شد ولی با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ظرفیت کمتر از 50 درصدی فعالیت دارد.
نیروی انتظامی علاوه بر تامین امنیت اخلاقی و اجتماعی ، جلوگیری از ورود شناگران به مکان های شنا ممنوع و حادثه خیز را بر عهده دارد .
** شناسایی 158نقطه حادثه خیز در سواحل دریای خزر
سردارمومنی همچنین از شناسایی 158 نقطه حادثه خیز در سواحل دریای خزر خبر داد و گفت : درخواست ما از مسافران این است که برای سلامت خود در این نقاط بیتوته و شنا نکنند و حریم طرح های سالم سازی را برای این منظور انتخاب کنند.
وی اضافه کرد : اماکنی که در ساحل برای طرح های سالم سازی پیش بینی شده از لحاظ امنیتی و امکانات در حد قابل قبولی است و مسافران برای سلامت خود از این اماکن برای شنا استفاده کنند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با استناد به آمارهای رسمی از مرگ 86 نفر در آب های ساحلی دریای خزر طی تابستان سال گذشته خبر داد و گفت که محل وقوع حادثه مرگبار برای 90 درصد از این جان باختگان خارج از طرح های سالم سازی بوده است.
وی افزود : 10 درصد بقیه قربانیان نیز اگر چه در داخل طرح های سالمسازی جان باختند ولی کسانی بودند که در ساعات تعطیلی طرح وارد دریا شدند.
طرح سالمسازی دریا امسال از ساعت 8 صبح تا 8 شب در سواحل مازندران اجرا می شود.
این طرح همچنین در روزهای چهاردهم تا شازنزدهم ماه خرداد جاری به خاطر همزمانی با مناسبت های مذهبی و ایام قدر تعطیل است .
مازندران 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و امسال بنا بر اعلام رسمی ستاد اجرایی طرح سالمسازی 95 طرح برای شنا و ارائه خدمات به گردشگران در این محدوده فعال شده است .
حضور ناجیان غریق ، پیش بینی مکان های جداگانه برای شنای زنان و مردان ، تمیز نگه داشتن شناگاهها و پیش بینی امکاناتی مانند آلاچیق ، سکوی استراحت ، زمین بازی ، جت اسکی ، فروشگاه مواد غذایی ، رستوران و چایخانه از جمله مزیت های استقرار و شنا در این محدوده هاست .
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.