بر اساس این گزارش ، موج جدید سرما و بارندگی در مازندران با وزش باد نسبتا شدید هم همراه است که سبب می شود تا هرگونه فعالیت دریائی از فردا چهارشنبه با خطر همراه شود.
هواشناسی مازندران همچنین با انتشار اخطاریه ای خطاب به فعالان دریای خزر ، هشدار داد : بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی و خروجی مدل های عددی جوی و اقیانوسی از بامداد چهارشنبه تا صبح پنجشنبه این هفته همزمان با عبور یک ناوه در تراز میانی جو از روی دریای خزر و شمالی شدن جریانات سطح زمین ، شاهد وزش باد شدید شمالی همراه با بارندگی خواهیم بود که پیامد آن مواج شدن دریا خواهد بود.
بر اساس این اخطاریه ، بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک به سواحل دریای خزر 60 کیلومتر بر ساعت و در فراساحل تا 72 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که در این صورت بیشینه ارتفاع موج نیز در مناطق نزدیک به سواحل غربی و مرکزی تا سه متر و در فراساحل تا چهار متر مورد انتظار است.
هواشناسی مازندران به فعالان دریای خزر اعم از صیادان کیلکا و ماهیان خاویاری ، تعاونی های پره و همچنین شناورهای گردشگری و دریابانی ها و حتی شرکت های کشتیرانی و نفتی هشدار داد که در سواحل مازندران طی این مدت از فعالیت در دریا خودداری کنند.
** بارش برف در مناطق کوهستانی
در همین حال کارشناس مسوول پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت که با تقویت سامانه ناپایدار فعلی در این خطه شمال کشور ، بارش برف و باران همراه با کاهش دما از امشب بار دیگر از راه می رسد.
سعید غلامپور افزود : بر اساس پیش بینی ها ، بارش برف مناطق کوهستانی به خصوص جاده های هراز ، سوادکوه و کندوان را تحت تاثیر قرار می دهد.
به گفته وی با بارش برف در این مناطق همراه با کاهش دما سطح جاده لغزنده می شود که باید رانندگانی که قصد تردد در این جاده ها را دارند، خودروهایشان را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
این کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد که وضعیت ناپایدار جوی در مازندران تا روز پنجشنبه 26 بهمن ماه ادامه داشته باشد.
** کاهش 12 درجه ای دما در مناطق کوهستانی
غلامپور نتیجه تقویت ناپایداری هوا در مازندران را از امشب کاهش 6 تا 12 درجه ای دما اعلام کرد و گفت که بیشترین کاهش دما در مناطق کوهستانی و برفگیر بین 8 تا 12 درجه خواهد بود.
وی این کاهش را در پایین دست بین 4 تا 6 درجه سانتی گراد پیش بینی کرد.
هم اکنون هوای شهر ساری 11 درجه سانتی گراد بالای صفر است که این دما در سردترین زمان به 5 درجه می رسد.
جدول ثبت دمای هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که هم اکنون کجور با 6 درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و ساری با 11 درجه بالای صفر گرمترین نقاط مازندران هستند.
** آماه باش راهداران مازندران
مدیر راهداری مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت که با پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و لغزندگی جاده ها، تمام راهداران زمستانی مستقر در راهدارخانه های 22 گانه استان به حالت آماده باش هستند.
عباسعلی نجفی افزود : 33 اکیپ از راهداران با 250 دستگاه ماشین آلات زمستانی و حدود 300 راهدار در گردنه ها حضور دارند و آماده کمک دهی به رانندگان هستند.
وی به رانندگان توصیه کرد تا برای تردد در محورهای زمستانی تجهیزات مورد نیاز مربوط به این فصل را به همراه داشته باشند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.