مریم موسوی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : شنا در این مناطق از طرح سالمسازی به دلیل بار میکروبی که برای پوست شناگران دارد، ممنوع است.
وی اضافه کرد : بررسی آزمایشگاهی نشان داد که این شناگاه ها دارای آلودگی میکروبی در حد بحران و فوق بحرانی دارند وباید شنا در این مناطق ممنوع شود.
رئیس اداره محیط زیست دریایی مازندران شناگاه های آلوده را مربوط به طرح های سالمسازی در شهرستان های محمودآباد، عباس آباد، نوشهر، چالوس و رامسر اعلام کرد.
به گفته وی بیشترین شناگاه های آلوده مربوط به ساحل خزر در شهرستان محمود آباد است.
موسوی با اشاره به اینکه در صورت عدم توجه به هشدارها این طرحها متوقف می شود،اضافه کرد : پیش از شروع طرح سالمسازی دریا مکاتباتی با مسوولان مرتبط در مورد آلودگی شناگاه ها در خزر داده شد و از نظر ما این مناطق نباید طرح شنا داشته باشند.
وی بار دیگر تاکید کرد که شناگاه های آلوده باید از طرح سالمسازی دریا جدا شود و یا شنا در این مناطق از سوی متولیان ممنوع باشد.
طرح سالمسازی دریای خزر در 338 کیلومتر از ساحل مازندران از امروز اول خردادماه در 95 منطقه از غرب تا شرق استان شروع شد.
این طرح تا پایان شهریورماه سال جاری ادامه دارد و شنا در این طرح ها با حضور نجات غریق ازساعت 8 صبح شروع و تا ساعت 18 عصر ادامه دارد.
در سال گذشته 7 نقطه شناگاه های مازندران دارای آلودگی میکروبی بود که طبق نظر محیط زیست در سال جاری این محدوده ها به 14 منطقه افزایش یافت.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.