علی بیانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت فصل زادآوری ماهیان گشت های مشترک یگان های محیط زیست و شیلات طراحی و به منظور جلوگیری از صید ماهیان مولد در فصل تخم ریزی اجرایی شده است.
به گفته وی؛ فصل تخم ریزی و مهاجرت ماهیان استخوانی از نیمه دوم اسفند آغاز و تا اوایل خرداد سال بعد ادامه دارد و ماهی های مولد یا رودکوچ برای تخم ریزی از دریا به رودخانه ها (از آب شور به آب شیرین) مهاجرت می کنند و صیادان غیرمجاز با گستراندن تور در مصب رودخانه اقدام به صید این گونه ها می کنند.
وی از ساحل نشینان، ساکنان مجاور رودخانه ها و تالاب ها خواست تا برای کمک به حفظ و تکثیر این گونه ها از صید ماهی در فصل تخم ریزی خودداری کنند.
گرگانرود از مهمترین رودخانه های گلستان است که پس از عبور از چند شهر در شمال غربی استان به دریای خزر می رسد و در گذشته های دور مامنی مطمئن برای زاد آوری انواع ماهیان و سرشار از گونه های مختلف ماهی بود.
در سالهای اخیر نیز با وجود کاهش شدید حجم روان آب موجود در این رودخانه همچنان به عنوان دالانی برای تکثیر طبیعی ماهیان است.
بیانی همچنین از تحویل دو بهله پرنده شکاری مصدوم از نوع دلیجه به این اداره خبر داد و گفت: این پرندگان پس از بیومتری برای سیر مراحل درمان به اداره حیات وحش محیط زیست استان گلستان ارسال شد.
به گفته وی؛ از شهروندانی که این حیوانات را به محیط زیست تحویل دادند، نیز تجلیل شد.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.