به گزارش خبرنگارایرنا، طبق گزارش هواشناسی مازندران هم اکنون سیاه بیشه چالوس با یک درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و گلوگاه و ساری مرکز مازندران با 11 درجه گرمترین نقاط این خطه شمال کشورهستند.
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت که بارش باران بهاری دمای هوا را در این استان بین 10 تا 12 درجه سانتیگراد خنک کرد.
محمدرضا رضوی روز شنبه به خبرنگارایرنا افزود : کاهش محسوس دما در مازندران تا اواخر فردا یکشنبه 12 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
** 13 بدر نیمه ابری در مازندران
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت که بارش باران بهاری که از شب گذشته در این استان شروع شد، تا اواخر وقت جاری به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.
رضوی اظهارداشت : دامنه نفوذ جریان ناپایدار حاکم در استان از اواخر وقت روز جاری کاهش خواهد یافت و برای روز 13 فروردین ( 13 بدر) از لحاظ جوی هوای مازندران نیمه ابری تا تمام ابری است.
در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش باران با 13میلمتر از سیاه بیشه و کمترین نیز با 3 دهم میلمتر از کجور در غرب مازندران گزارش شده است.
** مواجی شدن دریای خزر
براساس تجزیه و تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی دریایی همزمان با عبور یک سامانه جوی ناپایدار از مازندران این استان تحت تاثیر وزش باد شدید از سمت شمال و شمال غربی مواجه می شود که پیامد مواجی شدن دریای خزر است.
هواشناسی دریایی مازندران با اشاره به این که اوج فعالیت این سامانه در روزهای شنبه و یکشنبه است، از صیادان خواست حداکثر تا ظهر روز یکشنبه 12 فروردین ماه برای ماهیگیری به دریا نزنند.
مازندران از لحاظ اقلیمی در منطقه معتدل قرار دارد که میانگین بارش باران سالانه در این منطقه حدود 750 میلمتر است.
در سال گذشته میانگین بارش باران در مازندران افزون بر 20 درصد نسبت به سال 95 کاهش داشت.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.