علی الهیار ترکمن روز سه شنبه در همایش روز معلم در شهرستان نوشهر در غرب مازندران افزود : با تلاش و پیگیری های انجام شده ، پرداخت مطالبان فرهنگیان تا یک ماه آینده به طور کامل محقق شده و به حساب همه فرهنگیان واریز خواهد شد.
وی با اعلام این که دستورالعمل افزایش ضریب حقوق فرهنگیان در سال 97 نیز بزودی ابلاغ خواهد شد ، گفت : بر اساس این دستور العمل ، احکام مشخص و افزایش حقوق امسال همراه با معوقه های نخست سال پرداخت می شود.
** پاداش پایان خدمت بازنشستگان
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از چاره اندیشی برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان خبر داد و گفت که برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی به سه هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی افزود : با توجه به زمان بر بودن تامین اعتبار پاداش پایان خدمت از محل یک درصد شرکت ها ، در حال پی گیری برای تامین مالی از منابع دیگر هستیم تا در آینده نزدیک به صورت یکجا پرداخت شود.
الهیار ترکمن به شرایط استخدام نیروهای حق تدریسی و تامین نیروی این وزارتخانه هم اشاره کرد و گفت : با توجه به برنامه ششم توسعه ، جذب تمامی نیروهای استخدامی باید از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی صورت گیرد و هر نوع تغییر در این وضعیت نیازمند تصویب قانون از سوی مجلس شورای اسلامی است.
وی افزود : در حال حاضر آموزش و پرورش تمامی نیروهایی را که متعهد به استخدام آنان بود ، بر اساس قانون جذب کرده است و تنها جبران سنوات سال های گذشته حق تدریسی ها در دست پی گیری از سوی نمایندگان مجلس است.
الهیار ترکمن از آموزش و پرورش به عنوان یک ابرسیستم نام برد و گفت که هم اکنون این سیستم یک میلیون پرسنل ، 700هزار بازنشسته ، 105 هزار واحد آموزشی و 13 میلیون و 500 هزار دانش آموز را در 760 منطقه آموزشی زیر پوشش دارد .
در این آئین که به مناسبت روز معلم همراه با برنامه های متنوع و شاد برگزار شد از 40 نفر از فرهنگیان شهرستان نوشهر تجلیل شد.
/1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.